انتخابات پارلمانی عراق در زمان مقرر برگزار خواهد شد

نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق تاکید کرد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی ثابت است و در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المعلومه، «فاضل الفتلاوی» نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق، امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که زمان تعیین شده برای برگزاری انتخابات پارلمانی ثابت است، بر اساس تصمیم دولت در زمان مقرر برگزار خواهد شد و هیچ تغییری در این زمانبندی ایجاد نشده است.

او اعلام کرد که سخن گفتن درباره تغییر زمان تنها رسانه‌ای است و طرف‌های رسمی در این خصوص بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند.

الفتلاوی گفت: زمان برگزاری انتخابات پارلمانی همانطور که دولت آن را تعیین کرده است در ۶ ژوئن سال آینده برگزار خواهد شد و هیچ تغییری در تاریخ آن تاکنون ایجاد نشده است.

او افزود: برخی طرف‌ها هستند که می‌خواهند انتخابات را به تعویق بیندازند، اما این موضوع به صورت نهایی تعیین تکلیف شده است و پارلمان در حال تصویب بودجه کمیسیون انتخابات با هدف اجرای رأی گیری در زمان تعیین شده است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز هفته گذشته در دیدار با اعضای کمیسیون عالی انتخابات مستقل عراق تاکید کرد که دولت عراق به موعد برقراری انتخابات در ششم ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی متعهد است.

الکاظمی همچنین بر صدور دستورات لازم به همه وزارتخانه‌ها و نهاد‌های عراق برای رفع موانع و بروکراسی پیش روی کمیسیون انتخابات تاکید کرد و گفت: ثبت نام رای دهندگان چالش بزرگی است و باید شبانه روز برای تامین شرایط لازم به منظور موفقیت انتخابات تلاش کرد.

رئیس جمهور عراق و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق هم بر لزوم آغاز آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام آینده با بالاترین میزان شفافیت و سلامت و هماهنگی سازمان ملل با کمیسیون انتخابات عراق در زمینه نظارتی تاکید کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار