نقدی بر تصمیمات بحث برانگیز در باشگاه تراکتور؛ بیگانه با صبر و ثبات

باشگاه تراکتور با برکناری منصوریان یک بار دیگر نشان داد که واژه صبر و ثبات در این باشگاه کاربردی ندارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای هیئت مدیره باشگاه تراکتور یک روز بعد از تساوی خانگی مقابل فولاد خوزستان، علیرضا منصوریان را برکنار و اعلام کردند "نظر به تحقق  نیافتن اهداف تعیین شده در هنگام عقد قرارداد، اعضای هیئت مدیره باشگاه برای قطع رابطه قراردادی با علیرضا منصوریان به توافق رسیده اند."

این تمام چیزی بود که رسانه رسمی باشگاه تراکتور در خبر برکناری منصوریان منتشر کرد؛ جمله‌ای گنگ و کلی که نمی‌توان از آن به عنوان دلیلی قانع کننده برای برکناری سرمربی یک تیم در پایان هفته پنجم لیگ برتر یاد کرد.

کلی گویی تاکتیکی برای حفظ پرستیژ

باشگاه تراکتور در خبر برکناری علیرضا منصوریان " تحقق  نیافتن اهداف تعیین شده در هنگام عقد قرارداد" را دلیل قطع همکاری با سرمربی خود عنوان کرده است. در دنیای فوتبال برکنار کردن سرمربی بعد از گذشت تنها ۵ هفته از مسابقات لیگ، اقدامی غیر حرفه‌ای و خارج از عرف به حساب می‌آید مگر اینکه میان باشگاه و سرمربی اختلاف خاصی به وجود بیاید یا اینکه تیم به حدی بد باشد که چاره‌ای به غیر از قطع همکاری وجود نداشته باشد. در مورد علیرضا منصوریان این ۲ مورد وجود نداشت، اما هیئت مدیره باشگاه تصمیم به برکناری او گرفت. در چنین شرایطی برای حفظ پرستیژ باشگاه و هیئت مدیره، کلی گویی، تاکتیکی بود که مورد استفاده تراکتوری ها قرار گرفت تا  این تصمیم عجیب، توجیه شود.

نقدی بر تصمیمات بحث برانگیز در باشگاه تراکتور؛ بیگانه با صبر و ثبات

اهداف تعیین شده چه چیز‌هایی بود؟

در این میان سئوالی که شاید ذهن خیلی‌ها را درگیر کند این است که منظور از اهداف تعیین شده چه بوده و منصوریان در تحقق چه اهدافی ناکام بوده که تنها ۵ هفته بعد از آغاز لیگ از کار برکنار شد! در صورتی که اهداف تعیین شده از سوی  باشگاه تراکتور در فاز نتیجه گیری بوده باشد، این انتقاد به آن‌ها وارد است که آیا ۵ هفته می‌تواند معیار خوبی برای سنجش عملکرد مربی باشد؟ البته این نکته را هم باید متذکر شویم که تراکتور در ۵ هفته ۶ امتیاز کسب کرد. این تیم یک برد، یک باخت و ۳ تساوی با منصوریان کسب کرد و با صدر ۴ امتیاز فاصله دارد. البته با توجه به فشردگی جدول، تراکتوری‌ها با تیم‌های دوم و سوم هم تنها ۲ امتیاز فاصله دارند و این فاصله در طول چند هفته می‌تواند به راحتی از بین برود. اینکه منصوریان به خاطر این موضوع برکنار شده باشد هم بسیار عجیب و کاملا هم غیرمنطقی است.

عملکرد منصوریان از نظر کیفی

شاید توجیه هیئت مدیره باشگاه تراکتور برای این تصمیم، کیفیت بازی تیم در ۵ هفته اخیر است. در صورتی که این موضوع، دلیل برکناری منصوریان باشد، بازهم نقد بسیاری بر آن وارد است. در اینکه تیم منصوریان از نظر فنی و نحوه بازی ایراداتی داشته بر هیچ شخصی پوشیده نیست، اما اینکه باشگاه تراکتور پس از گذشت تنها ۵ هفته، به این دلیل او را برکنار کند به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که هیچ فوتبال شناس خبره‌ای نمی‌تواند ادعا کند که در این فاصله زمانی، می‌تواند عملکرد یک تیم و مربی را به طور قطعی شناسایی و بررسی کند.

نقدی بر تصمیمات بحث برانگیز در باشگاه تراکتور؛ بیگانه با صبر و ثبات

خدشه به اعتبار باشگاه تراکتور 

باشگاه تراکتور به عنوان باشگاهی متمول، پرهوادار و ریشه دار، در طول سال‌های اخیر صحنه رفت و آمد مداوم مربیان مختلف بوده است. مدیران این باشگاه به معنای واقعی کلمه اعتقادی به صبر و ثبات ندارند و در عین حال ادعای حرفه‌ای گری هم دارند. در طول سال‌های اخیر باشگاه تراکتور بیشترین تغییر سرمربی و مدیرعامل را در بین باشگاه لیگ برتری داشته است. این تیم چند هفته پیش نیز مدیرعامل خود را عوض کرد.  تصمیماتی که در این چند سال اخیر در باشگاه تراکتور اتخاذ شده، اعتبار باشگاه را به شدت خدشه دار کرده است.

ریسک بزرگی به نام قبول پیشنهاد تراکتور

شرایط حاکم بر باشگاه تراکتور در سال‌های اخیر باعث شده تا حضور در این باشگاه به عنوان سرمربی یا مدیر، یک ریسک بزرگ به حساب بیاید. جالب اینجا است که روز به روز این ریسک بالاتر می‌شود چرا که نه تنها باشگاه تراکتور در پی بهتر کردن اوضاع نیست بلکه بیش از پیش شاهد اتخاذ چنین تصمیمات خلق الساعه‌ای هستیم که با کمترین بررسی‌ها ممکن اتخاذ می‌شوند. در حال حاضر مربیان لیگ برتری که از باشگاه تراکتور پیشنهاد همکاری دریافت می‌کنند، قبل از اینکه به شرایط فعلی باشگاه و ابزار‌های موجود برای کار نگاه کنند، سرنوشت سرمربیان قبلی ذهن آن‌ها را درگیر می‌کند. در چنین شرایطی روز به روز شاهد بدتر شدن اوضاع خواهیم بود.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
F
۰۰:۲۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
وقتی رسانه ها خودشون رو علامه دهر میدونن همین میشه دیگه.هر کسی میاد یه اراجیفی میبافه می‌ره.اتفاقات داخل باشگاه افتاده و با همفکری بوده حتما.تراکتور مثل باشگاه های پایتخت نشین نیس که خط و مشی خودشو از فدراسیون بگیره .مالک تراکتور با یه چک ناقابل سرخ آبی هاتونو تبدیل می‌کنه به فسفری مایل به سبز.زیاد هم نگران تراکتور نباشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
انصافا باید برکنار میشد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
وقتی جا ی همه ارزش ها در مملکت با ضد ارزشها عوض میشود تیم ها هم بجای ادم سازی و روح پهلوانی در ورزشکار جایش را با همه چیز غیر از روحیه ورزش عوض نموده و برای هدف ضد ورزشی هر کاری از جمله تعویض مکرر مربی انجام دهند
Netherlands
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
چرابایدمالک ومدیرعامل وحتی گزارشگرتراکتورسازان به پرسپولیس بی احترامی کنند؟بجای اینکارابرن به تیمشون برسن.چراهربازیکنی ازتراکتورسازان جداشدمسؤولین این تیم علیه پرسپولیس بیانیه صادرکردن؟چراسعیدواسعی رو اغواکردن ولی محروم نشدن؟
Netherlands
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
هروقت یادگرفتین بگین پرسپولیس بدنبال سرمربی بزرگ باشید.
Netherlands
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سرمربی درحدکیروش؟؟؟خخ تاحالایه جام لیگ برتری گرفتین؟ برین دنبال یه سرمربی که چندسال تولیگ یک موفق بوده یایه مربی که تولیگ برتربوده ونذاشته تیمش سقوط کنه.....
Iran (Islamic Republic of)
Alemohammad
۱۳:۴۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آوردن منصوریان اشتباه بود تراکتور به یک مربی با دانش و دیسیپلین بالا مثل کیروش نیاز دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مالک تراختور مصداق بارز پولدار بی فکر
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
تراکتورسازی تبریزدرانتخاب سرمربی اشتباه کرد.بایدبرن سراغ یه سرمربی که باسابقه وباتجربه
Netherlands
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
تراکتور سازی تبریز با بازیکناش مثل برده رفتارمی کنه اگه کریس ومسی هم بیارند نتیجه نمی گیرند.چرا بایدایمان سلیمی وشکاری الان بیرون باشند؟؟با بازیکن قرار داد غیرحرفه ای می بندن.میگن حق نداری به هیچ تیم دیگری بری فقط بایدلژیونربشی.خب شایدبازیکن 1ازبازی درتراکتورسازی لذت نبره 2شاید بازیکن درحدلژیونرشدن نباشد بایدفوتبالش نابودبشه؟
Italy
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
تراکتور درجذب‌باریکن‌اولویت‌بندی‌نکرد
تراکتور‌تمام‌‌کننده‌شش‌دونک‌ندارد‌برای
حفظ‌جایگاه‌شا‌‌ن‌منصوریان‌را‌کنار‌گذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۵۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
پیشنهاد می کنم حسین فرکی را بیاورید.
هم با اخلاق است و هم تجربه ی قهرمانی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
موافقم. تجربه تیم ملی هم دارد.
Iran (Islamic Republic of)
....*....
۱۱:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آقای منصوریان ثابت کرده از لحاظ مربیگری خیلی ضعیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اخه تراکتورچه روزمه درتاریخ داره کدام قهرمانی کدام جام یه تیم معمولی که چند روزنامه اونو بزرگ کردن با پولهای زنوزی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
این یک نوع سوزش لنگی حساب میشه
حداقل بیت المال حرام نمیکنه مثل تیم بابا مسعودتون
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۵۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
منصوریان هم رزومه ی قابل قبولی در مربی گری ندارد. انتخاب ایشان از اول اشتباه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
پرسپولیس نامی به قدمت تاریخه پرسپولیس نشان ملت ایران است اریایی هستیم به نژادمون افتخارمیکنیم ولی شما.........
آخرین اخبار