مهر باران به دل کویر نشینان نشست اما شدت بارش ها خسارت به بار آورد

سرپرست مدیریت بحران استان یزد گفت: برآورد‌های اولیه، خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی باران به بخش‌های مختلف استان یزد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امامی، سرپرست مدیریت بحران استان یزد گفت: بر اثر بارندگی چند روز اخیر در استان، بخشی از مناطق تحت تاثیر قرار گرفته و این مناطق به دلیل حجم بارش در مدت کم دچار خسارت شدند.

او افزود: خسارت‌ها بر بخش‌هایی از منازل، بخش کشاورزی، راه‌های روستایی، راه‌های بین مزارع، مزارع و محور‌های مواصلاتی وارد شد.

امامی گفت: برآورد‌های اولیه خسارت ۵۰۰میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که البته این مبلغ هنوز قطعی نیست.

سرپرست مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه ابرکوه پرحادثه‌ترین شهر استان بوده است، تأکید کرد: با توجه به اینکه همه منازل روستایی استان با محوریت دهیاری‌ها بیمه شده اند، بیمه از فردا مراحل بازدید از منازل خسارت دیده را آغاز کرده و ظرف ۱۰روز آینده خسارت‌ها پرداخت می شود.

او بنیاد مسکن را متولی بازسازی و کمک به بازسازی منازل آسیب دیده عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه شهر ابرکوه و مهردشت و روستا‌ها مقرر شده در اسرع وقت، پرونده‌های در قالب کمک‌های بلاعوض و وام‌های قرض الحسنه تشکیل و آسیب دیدگان برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار