۲۰ درصد آتش سوزی ها در ارومیه کاهش یافته است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: با رعایت اصول ایمنی و سخت گیری‌ها در دادن تاییدیه به ساخت و ساز‌ها ۲۰ درصد آتش سوزی ها در ارومیه کاهش یافته است.

 ابراهیم شاد قوشچی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری ارومیه در در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در سال‌های گذشته با رعایت اصول ایمنی و سخت گیری‌ها در دادن تاییدیه به ساخت و ساز‌ها، ۲۰ درصد آتش سوزی در ارومیه کاهش یافته است.

شاد قوشچی با بیان اینکه تمامی ساختمان‌های بالای ۵ طبقه ملزم به احداث پله اضطراری هستند، عنوان کرد: پله فرار یا اضطراری یک وسیله لازم و ضروری برای ساختمان ها‌ی بلندمرتبه است و تمامی ساختمان‌های بالای پنج طبقه ملزم به احداث پله اضطراری هستند.

او با اشاره به اینکه رعایت اصول ایمنی در ساختمان سازی باعث کاهش خسارات می‌شود، تصریح کرد: درسال‌های گذشته با رعایت اصول ایمنی و سخت گیری‌ها در دادن تاییدیه به ساخت و ساز‌ها ۲۰ درصد آتش سوزی در ارومیه کاهش یافته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: تمامی ساختمان‌های بلندمرتبه و آپارتمان‌ها ملزم به داستن کپسول اطفای حریف، پله فرار، سیستم اعلان حریق هستند و در غیر این صورت سازمان آتش نشانی هیچ تاییدیه صادر نخواهد کرد.

شاد قوشچی در پاسخ به اینکه اینکه چرا برخی ساختمان‌های بیشتر از  پنج طبقه و مسکن مهر در ارومیه به پله فرار مجهز نیستند، یاد آور شد: بعضی ساختمان‌ها قبل از سال ۹۰ مجوز و نقشه ساختمان گرفته اند و چون قاعده و قانون پله اضطراری از س1ال ۹۰ اجرایی شده است، به همین دلیل فاقد پله اضطراری هستند، ولی بااین وجود ملزم به تجهیز ساختمان به وسایل ایمنی هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.