تولید بیش از ۳۶۰۰ تن گوشت سفید در فیروزآباد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، گفت: سه هزار و ۶۵۵ تن گوشت سفید در فیروز آباد تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کاظم موسوی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، بیان کرد: ۱۷ واحد تولیدی پرورش مرغ گوشتی در فیروز آباد فعال  است   که در ۹ ماهه‌ نخست امسال اقدام به جوجه‌ ریزی  یک میلیون و ۱۱۵ هزار قطعه کرده است.

او، با اشاره به اینکه سالیانه در هر واحد مرغداری امکان چهار نوبت جوجه‌ریزی وجود دارد، تصریح کرد: کمبود و گرانی نهاده‌ها،  نوسان قیمت جوجه یک روزه و مرغ زنده از مهمترین مشکلات پرورش دهندگان طیور در شهرستان  فیروز آباد است.

موسوی با اشاره به تولید سه ۶۵۵ تن گوشت سفید طی ۹ ماه نخست امسال در فیروزآباد، ادامه داد: صنایع تولیدی دام و طیور جزء معدود صنایع و عوامل متعدد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی تاثیرگذار بوده که تولیدات کمی و کیفی محصولات در این صنعت متاثر از این عوامل است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، نقش صنعت دام و طیور در تامین امنیت غذایی و مواد پروتئینی و لبنی را در سبد غذایی خانوار در جامعه با اهمیت دانست و افزود: شهر فیروزآباد  در زمینه تولیدات دامی و طیور از ظرفیت بالایی برخوردار است.

سامانه‌های نظارت بر کیفیت و بهداشت تولید مرغ در استان  فعال است و تولید مرغ از ابتدا تا انتهای تولید در تمام مراحل  از سوی کارشناسان فنی مدیریت و همچنین کارشناسان شبکه دامپزشکی کنترل می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار