اعلام روزشمار انتخابات ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با اشاره به اعلام روزشمار انتخابات ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، گفت : بر اساس این روزشمار، داوطلبان شورای شهر از ٢٠ آذرماه و داوطلبان شورای روستا از ١٦ دی ماه باید برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیرشاه آبادی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با اشاره به صدور اطلاعیه شماره چهار ستاد انتخابات کشور، گفت : در این اطلاعیه برنامه زمانبندی فرآیند‌های اجرایی انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا اعلام شده است.

او گفت : بر اساس این اطلاعیه، فرآیند انتخابات ١٠٣ روز یعنی از ١٨ اسفند ١٣٩٩ تا ٢٨ خرداد ١٤٠٠ بطول خواهد انجامید.

شاه آبادی با اشاره به لزوم دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای ثبت نام در انتخابات افزود: برای دریافت این گواهی باید از سه ماه قبل اقدام شود و بر همین اساس داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر باید از ۲۰ آذرماه و داوطلبان انتخابات شورا‌های روستا باید از ١٦ دی ماه برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به صدور دستور شروع انتخابات از ۱۸ اسفند افزود: از روز ۱۹ اسفندماه آگاهی ثبت نام از داوطلبان صادر شده و هیات‌های اجرایی ظرف مدت پنج روز از این تاریخ تشکیل می‌شوند.

او ادامه داد: در این دوره انتخابات، فرآیند ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌های شهر از ۲۰ اسفند و ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌های روستا‌ها از ۱۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان کرمانشاه درخصوص زمان شروع تبلیغات کاندیدا‌ها گفت: تبلیغات انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا از روز ۲۰ خرداد سال آینده شروع شده و به مدت یک هفته و تا ۲۶ خرداد ادامه خواهد داشت.

شاه آبادی افزود: روز برگزاری انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا هم ۲۸ خردادماه سال آینده خواهد بود.

او در خصوص نحوه برگزاری این دوره انتخابات در صورت تداوم بیماری"کرونا" گفت: در این زمینه رایزنی‌هایی در حال انجام است که پس از نهایی شدن از سوی وزرات کشور اطلاع رسانی خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.