وزیر خارجه کوبا نسبت به دروغ پراکنی رسانه‌های آمریکا هشدار داد

وزیر خارجه کوبا در اظهاراتی تاکید کرد که مردم کشورش باید در برابر تجاوزهای سازمان یافته آمریکا متحد باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری «پرنسا لاتینا»،  برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا روز یکشنبه خواستار یک اتحاد همگانی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در رسانه‌های این کشور شد تا بدین ترتیب در برابر تجاوز‌های سازمان یافته آمریکا علیه کوبا مقابله شود.

 رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا ضمن انتشار توییتی تلاش برای نابودی اتحادی کنونی بین مردم کوبا از طریق رواج دروغ، پخش اطلاعات غلط و بزرگ جلوه دادن مشکلات کوبا از سوی آمریکا را محکوم کرد.

وزیر خارجه کوبا در پیام توییتری خود همچنین تاکید کرد که باید اتحادی سیاسی و اجتماعی علیه تلاش‌های آمریکایی‌ها صورت گیرد.

پیش از این و در روز شنبه، برونو رودریگز در بیانیه‌ای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و شورای امنیت آمریکا را محکوم به اتخاذ اقدامات خصمانه دانست.

به گفته او، اقدامات شورای امنیت ملی آمریکا به طور خاص در زمان ریاست جمهوری ترامپ ابزاری برای تجاوز به کوبا بوده و از نظر او محکوم است.

او در پیامی توئیتری نوشت: «دولت آمریکا و شورای امنیت ملی این کشور هیچگاه از کوبا حمایتی نداشتند و دولت کنونی تحت ریاست جمهوری ترامپ بر خصومت با آمریکای لاتین متمرکز است».

به گفته این مقام ارشد کوبا، شورای امنیت ملی آمریکا برای ترامپ ابزاری برای «تجاوز به کوبا و آمریکای لاتین» بوده است.

گفتنی است، سخنان وزیر خارجه کوبا به دلیل حمایت اخیر آمریکا از یک گروه مخالف دولت حاکم بر کوبا به نام «سن ایسیدرو» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار