رئیس دانشگاه آزاد:

عده‌ای می‌خواهند در کشور سنگربان کنکور باشند/ اینترنت دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان می‌شود

طهرانچی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات دانشجویان دانشگاه آزاد از روند بروکراسی‌های اداری برای تکمیل ظرفیت این دانشگاه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز ۱۶ آذر ماه، دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو مراسمی را از طریق فضای مجازی با حضور معاونان این دانشگاه برگزار کرد.

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه از آموزش تخصصی شغل در نمی‌آید بلکه از آن دانش در می‌آید، اظهار کرد:  در کنار آن دانش، مهارت امری مهم به شمار می‌رود.

او افزود: از آموزش مهارتی شغل و از آموزش اجتماعی حضور موثر ایجاد می‌شود  یعنی چیزی که خیلی از افراد به آن نمی‌رسند و شهید محسن فخری زاده در این راستا فخر جهاد علمی می‌شود.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یک نکته در وجود شهید فخری زاده فوق العاده بود، تاکید کرد: شهید فخری زاده مدیر دانشمندی بود که وقتی به یک دانشمند می‌رسید با همه توان از او حمایت می‌کرد و بنده این روش را از او یادگرفته ام، موضوعی که در داخل کتاب فیزیک کوانتوم نبوده است، بلکه دانش اجتماعی بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: زمان انقلاب، دانشجو به عنوان یک شخصیت فرهیخته موثر در اجتماع شناخته شده بود و این دانش اجتماعی برای در و دیوار دانشگاه یافت نمی شود، بلکه در فرهنگ اجتماعی خواهد بود.

او ادامه داد: یک سالی می شود که از یکدیگر فاصله گرفته ایم و آموزش اجتماعی را افراد دیگری در فضای سایبری جدید در دست می گیرند، ساختار دانشگاه را آورده اند و نکته مهم این است که ما در گذار از فضای فیزیکی به فضای سایبری مراقب آموزش اجتماعی باشیم.

طهرانچی اظهار کرد: ۱۶ آذر و رفتار بلند آرمانگرایان شهدای جهاد علمی به ما یادآور می شود که دانش تخصصی و مهارتی را وقتی می شود به پای ملتی ریخت و سبب ارتقای آنان شد که دانشمندان یک کشوری که راه استقلال را طی کرده بوده اند مورد حمله دشمنان قرار گرفته اند، از آموزش تخصصی دانش می آید ولی ما در نگرش و بینش هم باید از محیط دانشگاه بهره ببریم و به این نکته باید دقت شود همچنین  از سامانه های مجازی بسیار سخت بتوانیم دانش اجتماعی را بیرون بکشیم.

او با بیان اینکه دانشگاه ها رشد دهنده فرد نبوده بلکه رشد دهنده اجتماع هستند، تاکید کرد: در فضای حاکم بر جامعه و گذار از فضای فیزیکی به فضای سایبر فیزیکی باید در محیط تعلیم و تربیت مجدد تامل کنیم. دانشگاه ها امید ما هستند وقتی که بتوانیم چهره آنان را به صورت فیزیکی ببینیم.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: پیشنهاد دکتری حرفه‌ای کشاورزی را داده ایم تا دانشجویان از سال سوم دانشگاه بعد از علوم پایه توانمند بار بیایند، اما حدود یک سالی می‌شود که این موضوع در شورای تخصصی بررسی نشده است و دولتی گرایی حاکم بر آموزش عالی شده است و ما نسبت به این موضوع معترض هستیم چرا که با تصمیمات و نگاه‌های دولتی به آینده جوانان نمی‌توان نگاه کرد.

طهرانچی افزود: از طرفی می‌گوییم که شغل دولتی بسته شود و دانشجویان به کشف و خلق شغل اقدام کنند، اما در تحصیل و آموزش آنان حاضر نیستیم از چهارچوب‌های خود ذره‌ای کوتاه بیاییم و باید نسبت به این موضوع نگاهی نو ایجاد کرد.

او تصریح کرد: سال ۹۳ تا سال ۹۸ جمعیت دانشگاه آزاد از یک میلیون و ۸۰۰ هزار به یک میلیون و ۲۰ هزار کاهش یافت و در سال ۹۹ با تمهید مقدمات و با تغییر نگرش‌هایی که انجام شد این رقم تغییر کرد و به یک میلیون و ۹۰ هزار ارتقا یافت.

معضل اینترنت دانشجویان را حل خواهیم کرد

طهرانچی درباره وضعیت اینترنت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اینترنت رایگان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی طبق قول‌های وزیر ارتباطات رایگان می‌شود و ما همه آی پی‌های مربوط به سرور‌های دانشگاه خود را به این وزارت خانه اعلام کرده ایم و فردا پیگیر این موضوع از طریق وزیر ارتباطات هستیم تا این مشکل را حل کنند.

او با اشاره به وضعیت شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: حضوری نبودن کلاس‌های آموزشی به معنای پایین آمدن هزینه‌ها نیست بلکه هزینه و دستمزد حقوق از ۷۵ تا ۹۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: هزینه‌های لوازم آزمایشگاهی با افزایش ۱۵ درصدی حقوق ۵ تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است تا بتوان ثبت نام از راه دور و برگزاری کلاس‌ها را در سامانه الکترونیکی انجام داد، بنابراین نمی‌توان با این سرمایه‌های بسیار بالا شهریه دانشجویان را کاهش داد، اما بناداریم تا با اعلام تمام هزینه‌ها و حقوق‌های دانشگاه به دانشجویان بفهمانیم که امین‌های خوبی برای آنان هستیم و آنچه که افزایش پیدا کرده است به هیچ وجه خارج از نسبت به آنچه که به دانشگاه اعمال شده است برابری نمی‌کند.

کنکور اقتصاد بسیار بزرگی را کنار خودش شکل داده است

طهرانچی درباره تکمیل ظرفیت دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یک تکمیل ظرفیت در کارشناسی ارشد مصوب داریم و اختلاف نظری بین ما و سازمان سنجش وجود دارد که متاسفانه عده‌ای در این کشور بنا دارند تا سنگربان کنکور باشند و با همه وجود آن را حفظ می‌کنند، اما باید بدانید که کنکور یک اقتصاد بسیار بزرگی را کنار خودش شکل داده است.

او اضافه کرد: این افراد بسنده نمی‌کنند و در جایی که قانون به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند در کار دانشگاه‌ها مداخله کرده و می‌خواهند پذیرش آنان را در دستان خود بگیرند که این موضوع خلاف سریع مصوبات جلساتی بود که خودشان در آن حضور داشتند و این اختلاف باعث شده است تا تکمیل ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد عقب بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما حالا میگویند پشیمان شدیم لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما حالا میگویند پشیمان شدیم لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
فقط منم منم میکنه و وعده و وعید میده بعدش هم میگذاره و میره و هیچی به هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
رییس دانشگاه ازاد اسلامی که علاقمندی زیادی برای دیده شدن دارد رعایت مقررات و دستورالعمل های مربوطه توسط وزارت علوم و سازمان سنجش رو " مداخله در کار دانشگاه ازاد" معرفی کرده است . گویا طی این مدت ریاست در دانشگاه آزاد گمان برده که این دانشگاه در تمام امور آزاد آزاد است .
Iran (Islamic Republic of)
دکتر اکوان
۱۴:۳۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
اگر طهرانچی در این دانشگاه آزاد آزاد نبود که رفقای بازنشسته ، دوستان و آشنایان و همسایگان و رفقا رو وارد این دانشگاه نمیکرد .
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی حقوق تهران مرکز
۱۱:۱۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
اینترنت دانشجویان رو وزارتخانه دیگری رایگان میکند وام دانشجویی رو بانکها میدهند و دانشجویان تسویه میکنند شما برای دانشجویان چکار کرده اید ؟ کیفیت بالا برده اید ؟ اشتغال برای فارغ التحصیلان ایجاد کرده اید ؟ فرصت مطالعاتی خارج از کشور داده اید ؟ شما چکار کرده اید جزشعارشعارشعار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
منتظر میمانیم تمام هزینه‌ها و حقوق‌های دانشگاه اعلام شود
Iran (Islamic Republic of)
طهمورث شیری
۱۰:۵۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
شهریه یک میلیون و ۹۰ هزار دانشجو رو افزایش داده اید تا حقوق 40 هزار کارمند و استاد رو افزایش 10 درصدی بدهید ؟ مردم رو چی فرض کرده اید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
سمنانی کارمند رفاه
۱۰:۴۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
حقوق کارکنان و اساتید فقط تا 20 درصد افزایش داشته که هزینه و دستمزد حقوق از ۷۵ تا ۹۵ درصد افزایش پیدا کرده است!!!!؟؟؟؟؟ مگر اینکه حقوق و حق مدیریت خود و دوستانتان حقوق از ۷۵ تا ۹۵ درصد افزایش پیدا کرده باشد !