بارش ۱۶۰ میلیمتر باران در دشتستان/ نیرو‌های امدادی پای کارند

فرماندار دشتستان گفت: از صبح تا پیش از ظهر امروز در آبپخش، وحدتیه، سعدآباد و شبانکاره ۱۶۰ میلیمتر باران بارید.

بارش ۱۶۰ میلیمتر باران در دشتستان/ نیرو‌های امدادی پای کارندفتح الله نوروزی فرماندار دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: از صبح امروز تا ساعت ۱۱ در آبپخش، وحدتیه، سعدآباد و شبانکاره از شهر‌های توابع این شهرستان ۱۶۰ میلیمتر باران بارید که باعث آبگرفتگی معابر و برخی منازل شد.

او افزود: همچنین در برازجان مرکز شهرستان دشتستان از ساعت ۹:۳۰ بارش شدت گرفت و در حالی که تا پیش از این ساعت ۱۶ میلیمتر باران باریده بود، میزان بارش تا ساعت ۱۱ به ۱۱۴.۷ میلیمتر رسید.

فرماندار دشتستان عنوان کرد: در وحدتیه خانه‌هایی که در کنار رودخانه بودند و در شهر‌های دالکی، سعدآباد و آبپخش برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند.

نوروزی ادامه داد: با قطع بارندگی اکنون بیشتر آب‌ها فروکش کرده است. نیرو‌های امدادی شهرستان در مناطق آسیب دیده حضور دارند و برای کمک به مردم تلاش می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او گفت: قطعی برق و ارتباط تلفن نداشتیم فقط در برخی نقاط برای حفظ ایمنی برق را قطع کردیم.

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه جاده برازجان-دالکی و آبپخش – شبانکاره به علت آبگرفتگی بسته است، عنوان کرد: نگرانی ما از بالا آمدن آب بر روی پل کُلُل در بخش آبپخش است.

جاده برازجان- گناوه باز شد

مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر اعلام کرد: جاده برازجان- گناوه و بالعکس که صبح امروز در محل روستای بویری شبانکاره به علت آبگرفتگی بسته بود، با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شده است.

جاده ساحلی بوشهر-گناوه همچنان بسته است.

بیش‌ترین بارش باران در دو ساعت رخ داد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: سامانه بارشی از جمعه وارد استان شده، اما بیشترین بارش‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ امروز رخ داده است.

پیام مساعدی افزود: تا کنون در میان ایستگاه‌های هواشناسی برازجان با ۱۱۴.۷ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته است و در جزیره خارگ حدود ۱۰۱ میلیمتر، گناوه ۸۹.۶، دیلم ۵۰.۶، بهرگان ۳۰، جم ۱۹.۷ و بوشهر هم ۱۱.۷ میلیمتر باران باریده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهربا اشاره به وزش تندباد همراه با بارش باران، بیان کرد: بیشترین سرعت وزش باد با ۷۶ کیلومتر در ساعت از بوشهر گزارش شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.