کلاهبرداری با درج آگهی‌های وسوسه‌انگیز فروش تراکتور در سایت دیوار

فردی که با درج آگهی با قیمت وسوسه‌انگیز فروش تراکتور کشاورزی در سایت دیوار، از مردم کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه چندین نفر به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه‌های خود را مبنى بر کلاهبردارى از طریق سایت دیوار با آگهی جعلی فروش تراکتور، گفت: در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: این متهم با درج آگهی با قیمت پایین‌تر و وسوسه‌انگیز فروش تراکتور کشاورزی در سایت دیوار، اقدام به اخذ بیعانه از قربانیان می‌کرد و پس از اخاذی از چندین نفر سیم کارت خود را تعویض و مجدداً با مشخصات دیگری اقدام به درج آگهی می‌کرده است.

سرهنگ خورشاد گفت:در نهایت کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی و هماهنگی با دادسرا، متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرده و ادوات و تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی وی را کشف و ضبط کردند.

او افزود: عامل کلاهبردار که مردی سی‌وپنج ساله بود اقدام به کلاهبرداری از حساب ۲۳ نفر از هموطنان سراسر کشور به مبلغ هشتصد میلیون تومان کرده بود اعتراف کرد.

سرهنگ خورشاد از هموطنان خواست: تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هر گونه مبالغ تحت عنوان بیعانه به فروشندگان خودداری کنند و به ماهیت فریبنده سایر آگهی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها منتشر می‌شود توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۱۱۲۱۸۲۴۷۱۵ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در استان است.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.