باران در هندیجان غوغا کرد/ آبگرفتگی معابر قصه بی پایان روز‌های بارانی

بارش باران در هندیجان با ۶۴ میلیمتر رکورد شکست و خیابان‌های این شهرستان را به دریاچه تبدیل کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هنوز زخم‌های بارندگی هفته گذشته التیام نیافته اند که سامانه بارشی دیگری بدون دعوت و تعارف وارد خوزستان شد و هواشناسی استان هشدار نارنجی رنگ را صادر کرده است.

براساس اطلاعیه هواشناسی کشور و خوزستان، این سامانه هم پربار است و باید برای مقابله با آن آماده بود، اگر چه باران از دیروز آمده و فردا می‌رود، اما در همین مدت زمان کوتاه ردپایی عمیق از خود به جا خواهد گذاشت، بطوریکه در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۶۴ میلیمتر بارش، رکورد دیگر نقاط استان را شکسته است.

فرهاد شکاری یکی از شهروندان هندیجانی به خبرنگار ما گفت: بارش باران از دیشب در این شهرستان آغاز شده و در مدت زمانی کوتاه خیابان‌ها و معابر شهر دچار آبگرفتگی شده و مسدود شده اند و امکان تردد وجود ندارد، البته اگر بارش‌ها ادامه داشته باشند و شدت بگیرند، اصلا بعید نیست بلایی که بر سر شهروندان شهرستان‌ها کارون، اهواز، بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) آمده، برای ما هم رخ دهد.

او افزود: در حال حاضر سطح آب در معابر بالا است و خودرو‌ها به سختی تردد می‌کنند، آب به حیاط برخی خانه‌ها نفوذ کرده و با بارش باران وارد اتاق‌ها می‌شود و ساکنان دچار خسارت می‌شوند، شهرداری باید برای دفع آب‌های سطحی اقدام کند تا اتفاقات تلخ ناشی از آبگرفتگی در شهرستان‌های مذکور برای ما تکرار نشود.

بارش شدید و بی سابقه باران طی هفته گذشته در استان خوزستان سبب آبگرفتگی معابر، منازل و خیابان‌ها در شهرستان اهواز، کارون، بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) شد و خسارت زیادی به اهالی آن‌ها وارد کرد، بطوریکه امدادرسانی به آسیب دیدگان به وسیله قایق انجام می‌شد و گروه‌های جهادی و مردمی با پخت و توزیع غذای گرم، انواع کنسرو و لوازم بهداشتی آن‌ها را دلداری می‌دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار