لیگ برتر فوتبال انگلیس؛

دومین رویارویی مورینیو و آرتتا در شهرآورد شمال لندن / لیورپول به دنبال تداوم رکورد شکست ناپذیری

هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس امروز (یکشنبه) با برگزاری ۴ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در دومین روز از هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس امروز (یکشنبه) ۴ دیدار برگزار خواهد شد که در مهمترین بازی‌ها تاتنهام میزبان آرسنال خواهد بود و لیورپول هم در آنفیلد به مصاف تیم ولورهمپتون می‌رود.

تاتنهام -آرسنال

امروز (یکشنبه) از ساعت ۲۰ تاتنهام در  ورزشگاه وایت هارت لین میزبان آرسنال خواهد بود تا ژوزه مورینیو و میکل آرتتا برای دومین بار در شهرآورد شمال لندن رو در روی هم قرار بگیرند.

شاگردان مورینیو در این فصل با شکست ناپذیری در ۹ مسابقه از این نظر رکورددار هستند و در حال حاضر با کسب ۲۱ امتیاز از ۱۰ بازی در رتبه دوم جدول قرار دارند، اما آرسنال وضعیت نا به سامانی را در این فصل تجربه می‌کند، این تیم از ۱۰ بازی خود فقط ۱۳ امتیاز کسب کرده و در رتبه چهاردهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

از آگوست سال ۱۹۹۳ به بعد این پایین‌ترین رتبه آرسنال در جدول پیش از رویارویی با تاتنهام در شهرآورد شمال لندن است. در آن تاریخ آن‌ها در رتبه ۲۱ قرار داشتند، اما موفق شدند با گل یان رایت تاتنهام را در وایت هارت لین یک بر صفر شکست دهند.

تاتنهام و آرسنال در شرایطی رو در روی هم قرار می‌گیرند که هر ۲ تیم در رقابت‌های لیگ اروپا صعود خود را به مرحله یک شانزدهم نهایی قطعی کرده اند.

سوابق ۲ تیم برابر همدیگر

  • تاتنهام پس از شکست ماه مارس ۲۰۱۴ برابر آرسنال، در ۶ بازی خانگی اخیر خود برابر این تیم در لیگ برتر شکست نخورده و در این بازی‌ها چهار پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده است. این طولانی‌ترین روند شکست ناپذیری تاتنهام برابر توپچی‌ها پس از سال ۱۹۶۸ است.
  • نکته جالب در دیدار‌های تاتنهام و آرسنال این است که در ۵۱ مسابقه‌ای که بین این ۲ تیم برگزار شده است تیمی که گل اول را به ثمر رسانده نتوانسته است در ۲۷ بازی به پیروزی دست پیدا کند.
  • آرسنال با پیروز نشدن در سه بازی، پس از تیم شفیلدیونایتد بدترین عملکرد را از این نظر در لیگ این فصل دارد، اما از سوی دیگر آن‌ها در نظر دارند برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ به بعد در سومین بازی پیاپی خارج از خانه دروازه خود را بسته نگه دارند.
  • میکل آرتتا سرمربی آرسنال اولین بازی خود را فصل گذشته به تاتنهام واگذار کرد. تنها مربی آرسنال که در ۲ بازی رفت و برگشت در دربی شمال لندن شکست خورده "برتی می" در فصل ۱۹۶۷-۱۹۶۶ بود.
  • مورینیو اولین شهرآورد خود در شمال لندن را ماه جولای امسال فتح کرد. تنها مربی تاتنهام که موفق شده هر ۲ بازی اول خود را برابر آرسنال ببرد، جیمی اندرسون در فصل ۱۹۵۶-۱۹۵۵ بود.

وضعیت مصدومان ۲ تیم

تاتنهام میزان آمادگی جسمانی هری کین ستاره گلزن خود را پیش از بازی امروز بررسی خواهد کرد. یک مصدومیت نامشخص باعث شد کاپیتان تیم ملی انگلیس نتواند در تساوی ۳-۳ تاتنهام برابر لاسک در لیگ اروپا بازی کند، اما مورینیو پیش بینی می‌کند که این بازیکن برای بازی برابر آرسنال آماده بشود.

از طرف دیگر با توجه به مصدومیت هوگو لوریس سنگربان شماره یک تاتنهام، ممکن است جو هارت دروازه‌بان پیشین تیم ملی انگلیس برای اولین بار امسال در لیگ برتر به میدان برود.

اریک لاملا به دلیل مصدومیت در بازی برابر آرسنال غایب خواهد بود. ضمن آنکه قرار است توبی آلدرویرلد سرخیو رگیلون و کارلوس وینیسیوس مورد ارزیابی بیشتر قرار بگیرند.

آرسنال هم باید میزان آمادگی جسمانی توماس پارتی و داوید لوئیز را بسنجد. پارتی به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله ران چهار بازی اخیر توپچی‌ها را از دست داده است و داوید لوئیز هم پیش از بازی هفته گذشته برابر ولوز دچار مصدومیت شد.

نیکولاس پپه از حضور در این بازی محروم است و گابریل مارتینلی به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو همچنان غایب خواهد بود.

لیورپول - ولورهمپتون

در دیگر بازی مهم امشب تیم فوتبال لیورپول از ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه در ورزشگاه آنفیلد میزبان ولورهمپتون (ولوز) خواهد بود.

قهرمان فصل گذشته لیگ جزیره در حال حاضر با ۲۱ امتیاز از ۱۰ بازی و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تاتنهام در رتبه سوم جای دارد. ولوز هم با ۱۷ امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه نهم قرار گرفته است.

سوابق رویارویی ۲ تیم

  • لیورپول از ۱۲ دیدار خود برابر ولوز فقط یک شکست داشته در حالی که ۹ پیروزی و ۲ تساوی برابر این تیم به دست آورده است. قرمز‌های "مرسی ساید" در هفت بازی اخیر خود برابر ولوز پیروز شده اند، ۱۵ گل به ثمر رسانده و فقط ۲ گل دریافت کرده اند.
  • تنها پیروزی ولوز برابر لیورپول در لیگ برتر به دسامبر سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد که این تیم را با نتیجه یک بر صفر در آنفیلد شکست داد.
  • لیورپول با ۶۴ بازی بدون شکست در دیدار‌های خانگی در حال حاضر از این نظر پس از منچسترسیتی دومین تیم رکورددار لیگ جزیره است. لیورپولی‌ها از این تعداد بازی ۵۳ مسابقه را برده اند و ۱۱ تساوی به دست آورده اند، ۱۶۹ گل زده و ۴۲ گل دریافت کرده اند.

وضعیت مصدومان ۲ تیم

با توجه به مصدومیت الیسون بکر دروازه بان لیورپول از ناحیه کشاله ران، کیوین کلهر سنگربان ۲۲ ساله این تیم اولین بازی خود در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد. او این هفته در رقابت‌های اروپایی اولین بازی خود را برابر آژاکس انجام داد.

ترنت الکساندر آرنولد و نبی کیتا ۲ بازیکن مصدوم لیورپول که به ترتیب از ناحیه ساق پا و همسترینگ مصدوم بودند به تمرینات برگشته اند و ممکن است در ترکیب تیم قرار بگیرد.

در تیم ولورهمپتون هم "رائول خیمنز" ستاره گلزن این تیم که هفته گذشته در پیروزی برابر آرسنال به دلیل برخورد با داوید لوییز به شدت مصدوم شد به دنبال عمل جراحی جمجمه خود هنوز در بیمارستان است و پیش بینی می‌شود که هفته بعد از بیمارستان مرخص شود.

رومین سایس بازیکن ولوز بیماری کووید ۱۹ را پشت سر گذاشته و به تمرینات برگشته است، اما "جانی" به دلیل مصدومیت زانو در این بازی غایب خواهد بود.

لیورپول پس از پیروزی پیروزی ۵ -صفر برابر آتالانتا ثبات نداشته است. این تیم برابر لسترسیتی عالی بود این تیم را ۳-صفر شکست داد، مقابل برایتون متوسط بازی کرد و در بازی برگشت  برابر آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا بسیار بد بود.

تجربه نشان داده است که لیورپول بدون آلیسون بکر تیمی متزلزل است. این تیم در غیاب بکر برابر استون ویلا ۷-۲ شکست خورد و در بازی برابر اورتون بازی برده را با تساوی عوض کردند. لیورپول بدون بکر در هر بازی به طور میانگین ۱.۵ گل خورده، در حالی که با حضور این دروازه بان در هربازی هفت دهم گل دریافت کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار