توقف عملیات ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی منطقه مارگان سپیدان

با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سپیدان، عملیات ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی روستای مارگان از توابع بخش مرکزی سپیدان متوقف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سپیدان،گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی طی عملیات گشت زنی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان با مشاهده ساخت و ساز غیرمجاز پس از تحت نظر قرار دادن منطقه در نهایت متخلفان را شناسایی و از ادامه عملیات آنان جلوگیری به عمل آمد.

او، بیان کرد: متخلفان که قصد ساخت دامداری در اراضی ملی را داشتند با هوشیاری به موقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی متوقف شدند.

بحرینی، تصریح کرد:  پس از تشکیل پرونده متهمان  برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با هرگونه تخلف اعم از تخریب و تصرف، قطع درختان جنگلی و بوته کنی، حمل چوب و زغال درختان جنگلی و یا بهره برداری غیر مجاز از محصولات جنگلی و مرتعی به شدت برخورد  می کنند.

او، با اشاره به تهیه طرح مرتعداری در تمامی مراتع شهرستان سپیدان، افزود: هر گونه اقدامی در اراضی ملی و مرتعی در چهار چوب قانون انجام و مرتعداران باید با مراجعه به اداره منابع طبیعی سپیدان درخواست خود را در خصوص طرح مرتعداری پیگیری کرده تا در صورت موافقت کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس مجوزات لازم را اخذ کنند زیرا در غیر این صورت هر گونه تغییر کاربری در محدوده طرح منجر با ابطال پروانه چرای فرد متخلف می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار