روسیه: برجام در خطر است

وزیر خارجه روسیه با اشاره به برجام اعلام کرد برخی از توافق‌های بزرگ بین‌المللی در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه خلیج فارس نگران است.

سرگئی لاوروف که در نشست مجازی «گفتگو‌های مدیترانه» سخنرانی می‌کرد، گفت افزایش تنش‌ها در خلیج فارس جای نگرانی دارد. دیپلمات ارشد روسیه با توجه به تنش‌های فعلی ابتکار عمل ارائه شده از سوی ولادیمیر پوتین را پیش کشید و نشست گروه ۱+۵ و ایران را خواستار شد.

وزیر خارجه روسیه اهداف دکترین امنیت جمعی خلیج فارس را دربرگیرنده گام‌هایی برای جلوگیری از تشدید تقابل و هماهنگی شاخص‌هایی در جهت تسهیل ایجاد نظام مشترک امنیت جمعی در خلیج فارس دانست.

لاوروف افزود: تلاطم در خاورمیانه هنوز باقی است. اگرچه تروریست‌های فعال در آنجا ضربه قابل توجهی را متحمل شده اند، اما تجربه مفید به دست آمده توسط نیرو‌های مختلف هنوز منجر به تشکیل ائتلاف جهانی ضد تروریسم تحت حمایت سازمان ملل نشده است، در حالی که چند سال پیش چنین ابتکاری توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارائه شده بود. در حال حاضر شاهد ادامه بحران‌های جدی در لیبی، عراق و یمن هستیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین در بخشی از سخنرانی خود گریزی به وضعیت توافق هسته‌ای ایران داشت و گفت برخی توافق‌های بزرگ، که نمونه‌ای از همکاری‌های چند جانبه سازنده هستند، اکنون در معرض خطر قرار دارند.

رئیس جمهور روسیه چندی پیش در قالب طرح تضمین امنیت خلیج فارس پیشنهاد کرد نشست فوق العاده پنج کشور عضو دائم شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان برای بررسی تحریم‌های تسلیحاتی تهران برگزار شود. پوتین گفت: ما به طور کلی به توافقنامه هسته‌ای ایران پایبندیم و خواستار حفظ برجام هستیم. ما خواستار بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
وقتی کسی حاضر نیست دستت رو بگیره دست بزار رو زانو ویا علی بگو وخودت کار خودت رو انجام بده و به خدا توکل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
وقتی کسی حاضر نیست دستت رو بگیره دست بزار رو زانو ویا علی بگو وخودت کار خودت رو انجام بده و به خدا توکل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
روسیه ایران وابسته می خواد دنبال رقیب نیست
آخرین اخبار