روحانی در گفت‌وگو با رئیس جمهور ترکیه:

گرفتن انتقام خون شهید فخری زاده حق دولت ایران است / امیدوارم دولت جدید آمریکا از اشتباهات دولت فعلی درس بگیرد

رئیس جمهور ترور دانشمند ایرانی توسط صهیونیست‌ها را یک جنایت بزرگ و غیر انسانی دانست.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت اسلام والمسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان روز پنج شنبه در گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه، با قدردانی از ابراز همدردی این کشور با مردم ایران و همچنین محکومیت این ترور توسط آنکارا، خاطرنشان کرد: برای ما کاملا مشخص است که این ترور توسط چه کسانی و با چه شیوه‌ای شیوه‌ای انجام شده است.

روحانی با بیان اینکه این دانشمند ایرانی در ماه‌های اخیر زندگی اش بیشتر وقت خود را صرف مبارزه با کرونا و تکمیل پژوهش‌ها برای ساخت کیت‌های تشخیص این بیماری نموده بود، اظهار کرد: ترور این دانشمند یک جنایت بزرگ و اقدام غیر انسانی بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اظهارات رئیس جمهور منتخب آمریکا درمورد بازگشت این کشور به توافق برجام، تصریح کرد: ما بار‌ها بر این مسئله تاکید کرده ایم که اگر طرف‌های مقابل ما در این قرار داد به تعهدات خود عمل کنند ما هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

روحانی در ادامه با اشاره به روند همکاری‌های دو کشور ایران و ترکیه گفت: اراده هر دو کشور بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری بوده، ولی متاسفانه تحریم آمریکا مانع این شده بود که ما بتوانیم به راحتی به تجارت و همکاری‌های اقتصادی و بانکی بین خود ادامه دهیم.

روحانی همچنین با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط با ترکیه در همه زمینه‌ها بر اجرایی و عملیاتی شدن توافقات ششمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی و کمیسیون‌های مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین ضرورت همکاری و همفکری ایران و ترکیه درخصوص مسائل بین المللی را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای جلوگیری از رخنه دشمنان اسلام، ترمیم شکافی که در دنیای اسلام وجود دارد یک نیاز فوری است و ایران و ترکیه می‌توانند با مشورت و همکاری همدیگر اختلافات جهان اسلام را کاهش داده و امت اسلامی را به وحدت دعوت کنند.

روحانی در ادامه با اشاره به ادامه بحران عالمگیر بیماری کرونا در جهان بر مشارکت و همکاری دو کشور در تامین نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تبادل تجربیات تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به بحران قره باغ بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان بر ضرورت جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها در منطقه و مشکلات ناشی از آن تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با تسلیت شهادت دانشمند ایرانی شهید محسن فخری زاده به دولت، ملت ایران و خانواده آن شهید، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و گفت: بی تردید این حمله تروریستی، صلح و آرامش منطقه ما را هدف قرار داده است.

«رجب طیب اردوغان» با ابراز امیدواری به اینکه عاملان این جنایت هرچه زودتر شناسایی و به دست عدالت سپرده شوند، گفت: امیدوارم امید‌ها و نقشه‌های محافل سیاهی که می‌خواهند منطقه ما رابه بی ثباتی بکشانند نقش بر آب شود.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به شرایط جدید بین المللی و آغاز دوره جدید در دولت آمریکا، گفت: امیدوارم در دوره دولت جدید آمریکا، ذهنیت مبتنی بر تهدید و تحریم جای خود را به گفت‌وگو و همکاری و تعامل با کشور‌ها بدهد.

اردوغان در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط ایران و ترکیه تاکید کرد که اجرا و عملیاتی شدن سریع مصوبات و توافقات شورای عالی همکاری‌های راهبردی دو کشور را از نزدیک پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
البته اگه خاوري يا مربم يا رجوي رو زنده يا مرده تحويل بدن ما از خون فخري زاره ميگذريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی
سلام علیکم
نمی شود هر کس که به ریاست جمهوری امریکا انتخاب شد یکی از برجام خارج شود یکی برگردد و در این گیر و دار کلی مردم ایران خسارت ببیند و ما بازم هم بگیم اگه طرفها به تعدات شان عمل کنند و ما عمل خواهیم کرد
Germany
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اقای روحانی کلیدش رو نمیکشه بیرون، امیدوارانه همچنان داره سرتا پای مملکت رو نابود میکنه ،15 ساله پرونده دستشه بازم زمان میخواد و ادعای پیزوزی میکنه ! مثل اینکه یه نفر ۱۵ ساله پشت کنکور بمونه بعد ادعا کنه متخصص پشت کنکور موندنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اقای روحانی شما یه عده ای کمی هستید خون مردم رو کردین تو شیشه بخاطر بی مدیریتی .... شما حق نداری با امریکا مذاکره کنید رهبر و مجلس حرف دل همه مردم را زد جنابعالی مگه هسته ای رو کف دستشون نزاشتید پس چرا ترور کردن مگه ما بمب داشتیم اینها مخالف پیشرفت ما هستن امریکا عین سگ هست وقتی محلش بزاری پاچه میگیره مگه امام نگفت به امریکا اعتمادی نیست چرا وقتی ما خودمون یه زمانی امپراطوری دنیا بودیم الان گردن دراز کردید میوه جات سبزیجات نفت گاز جوانان تکنولوژی همه چی داریم فقط باید دنبال معماری و تکنولوژی باشیم اگر بخوایم شهرهامون قشنگ بشه هیچی کم نداریم انشاالله خدا سزای اعمالتون رو بده که حرف رهبری و مجلس رو گوش نمیدید داغ عزیزانتون رو بر سر دلتون بزاره که حرف مردم رو درک نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
برو دوباره گردن دراز کن والا امریکا به هیچ کشوری جز خودش رحم نکرده کشورهای پیشرفته روپای خودشون وایسادن نه امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
برو دوباره گردن دراز کن والا امریکا به هیچ کشوری جز خودش رحم نکرده کشورهای پیشرفته روپای خودشون وایسادن نه امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
حالاشماکه دم از مذاکره می زدین بعد از چهار سال مذاکره چی به دستتون رسید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
تبریز
۰۰:۴۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
آقای روحانی دیگر چیزی به نان مناقشه یا بحران قره‌باغ وجود ندارد.
در جنگ فرضی با لشکر فرضی تکفیری چیزی به دست نیومد و قفقاز جنوبی و افکار عمومی قفقاز جنوبی پرید.
مردان ترک اجازه اربده‌کشی هر کس و ناکسی در خاک آبا و اجدادیشون نمیدن، وسلام.
Korea (Republic of)
احمد
۰۰:۲۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
آقای روحانی اگر از امران ترور سردار و فخری زاده در ایران مسئولیت داشته باشند تکلیف چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
اگر آن انتقام سختی که بعداز شهادت سردار دلها وعده اش را داده بودند متولیان انجام می دادند مزدوران جرات نمی یافتند دکتر فخری زاده را در کشور خودمان به شهادت برسانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مرگ برکسانی که اسم دانشمندان را به بیگانه دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
حق نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است که انتقام سختی بگیرند نه حق دولت اگه انتقام دولت بخاد بگیره ازمردم خودش داره میگیره اما به چه قیمتی که تمام حیثیت اصلاح طلبان بربادفنارفته نزدملت این یک واقعیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
انتقام يعنى اعدام نتانياهو .
اگر غير از اين باشد حرف از انتقام زدن ياوه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
انتقام يعنى اعدام نتانياهو .
اگر غير از اين باشد نبايد حرفى از انتقام بزنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
بعید میدانم شما دنبال انتقام باشی فقط مذاکرات منفعلانه که عامل ترور هم آنهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
شما و انتقام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
در کشوری که تمام وزیرانش دوتابعیتی و تحصیلاتشان از کشورهای دشمنان است و تمام منابع و منافعشان در آمریکاست و فرزندان و خانواده آنها در آمریکا و کشورهای خارجی عیش و نوش میکنند آیا به نظرتان کدوم وزیر اونوقت میاد به ضرر کشور دشمن قدمی برمی دارد چون میدانند اگر برعلیه دشمن کوچکترین قدمی بردارند باید قید گرین کارت خود و فرزندان خود را بزنند .لذا هیچ وقت مصوبات مجلس را اجرا نمیکنند و تا بتوانند به نفع دشمنان قدم بر می دارند.مردم عزیز شمارا به خون پاک شهدا قسم ایندفعه در انتخابتان دقت کنید به کسی رای بدین که دغدغه رهبری و ملت را داشته باشد و انقلابی باشد و الا در غیر این صورت روز بروز و سال به سال باید دغدغه ما همان داشتن نون شب باشد و در دام گرانی و معیشتی که دولت برایمان درست کرده غرق خواهیم شد
Germany
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مرررگ بر تروریست های جنتلمن پشت میز مذاکره.مررررررگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
امید به آمریکا، ساده لوحی و خیانت در حق ملت ایران است.
ایران و آمریکا تحت هیچ عنوانی نمی توانند به توافق برسند.
چهل سال جنابت و فشاری که به ملت ایران وارد شده و از حق بهره مندی از مواهب الهی محروم کرده اند چگونه پاسخ داده می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
هر چقدر انتقام حاج قاسم را گرفتی، انتقام شهید فخری زاده را هم می گیری!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا/مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
برخی ها فقط شعار ضد دشمن میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
مر‌گ‌برنفوذیها مرگ برآمریکای تروریست واسرائیل تروریست نابودید
آخرین اخبار