روستا‌های سیستان‌وبلوچستان در مسیر رشد و توسعه اقتصادی قرار گرفته‌اند

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای امضای تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید با بنیاد برکت راه‌اندازی اشتغال پایدار در روستا‌های این استان تسهیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان وبلوچستان  ادریس دینارزهی اظهار  داشت: در شهرستان مرزی هیرمند و شهرستان بمپور در جنوب سیستان‌وبلوچستان بیش از ۷۰ نفر تسهیلات دریافت و در روستا‌های منطقه خود اشتغال ایجاد کردند.

اوبا اشاره به اینکه روند اجرایی واگذاری تسهیلات در قالب این تفاهم‌نامه از شهریور ۹۹ در سیستان‌وبلوچستان آغاز شده است، افزود: در شهرستان هیرمند در کمتر از سه ماه، زمینه اشتغال بیش‌از ۱۵ نفر فراهم شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: بیشتر طرح‌های مورد حمایت در این شهرستان در بخش دامداری است و مردم این منطقه می‌توانند با دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید، دوباره صنعت پرورش دام سنگین را احیا کنند.

او گفت: در بمپور که یکی از شهرستان‌های تازه تاسیس سیستان‌وبلوچستان است، از شهریور ماه امسال تاکنون بیش‌از ۶۰ نفر توانسته‌اند از طریق این تفاهم‌نامه برای خود و چندین نفر دیگر اشتغال ایجاد کنند.

دینارزهی تصریح کرد: عمده مشاغلی که در شهرستان هیرمند ایجاد شده در بخش مشاغل خانگی مانند خیاطی، سوزن دوزی و پرورش مرغ گوشتی و پرورش قارچ است.

او اظهارداشت: هر یک از جوانان جویای کار می‌تواند با حمایت صندوق ایده و طرح خود را در روستا‌های سیستان‌وبلوچستان اجرا کند تا زمینه توسعه اقتصادی در روستا‌های استان فراهم شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار