خسارت ۳۲ هزار میلیارد ریالی کرونا به گردشگری خراسان رضوی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مجموع خسارات وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا به تاسیسات گردشگری خراسان رضوی ، ۳۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشهد پیش از شیوع کرونا، به عنوان یکی از بزرگترین کلانشهر‌های مذهبی این کشور و دنیا هرساله پذیرای بیش از ۳۲ میلیون زائر و گردشگر مذهبی بود گفت: بخش عمده‌ای از تاسیسات گردشگری کشور در خراسان رضوی مستقر است و با گسترش این بیماری این صنعت دچار مشکلات اساسی شده است.

او افزود: کرونا تمامی بخش‌های صنعت گردشگری از قبیل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه مسافرها، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکت‌های سلامت، بومگردی، موسسات آموزشی این بخش، مجتمع‌های گردشگری و مراکز پذیرایی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: البته گام‌های مثبتی از طرف دولت برای کمک به این صنعت از جمله پرداخت تسهیلات، امهال بدهی‌های مالیاتی، بیمه‌ای، بانکی و دیگر امور برداشته شده که امیدواریم در آینده اثرات مثبت آن مشاهده شود.

براتی بیان کرد: امیدوارم که با فروکش کردن بیماری کرونا و عادی شدن شرایط بتوان با برنامه‌ها و طرح‌های ویژه برای رونق این بخش و جبران بخشی از خسارات با کمک فعالان این حوزه اقدام کرد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.