عربستان: قضیه فلسطین هنوز در رأس اولویت‌های ماست

«فیصل بن فرحان» در پیام همبستگی با فلسطینیان مدعی شد مسئله فلسطین هنوز در راس اولویت‌های عربستان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر خارجه عربستان سعودی، به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین پیامی به کمیته مربوط به اعمال حقوق مسلم مردم فلسطین ارسال و ادعا کرد قضیه فلسطین هنوز در راس اولویت‌های این کشور است.

او مدعی شد: مسئله فلسطین یک مسئله محوری عربی است و عربستان سعودی از دوره ملک عبدالعزیز در دفاع از فلسطین تردید نکرده و تاکنون در رأس مسائلی بوده است که همواره در سیاست خارجی اش از آن حمایت می‌کند.

فیصل بن فرحان افزود: موضع عربستان در قبال فلسطین و دفاع از حقوق مشروع آن و پایبندی به طرح صلح عربی که عربستان آن را طراحی کرد و در کنفرانس بیروت در سال ۲۰۰۲ مورد پذیرش کشور‌های عربی قرار گرفت، همواره ثابت خواهد بود.

وزیر خارجه سعودی مدعی شد: طرح صلح عربی به عنوان سنگ‌بنای مهمی است که از پایان یافتن درگیری عربی-اسرائیلی حمایت و فرصت‌های برقراری صلح بین همه طرف‌ها را تقویت می‌کند.

او گفت: از گزینه راهبردی صلح بر اساس قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنیم و اسرئیل باید از احداث شهرک در اراضی فلسطین دست بردارد.

وزیر خارجه عربستان سعودی اذعان کرد که ملت فلسطین در برخورداری از مهمترین حق خود در ایجاد رشد اقتصادی و بهبود وضع زندگی خود با سختی مواجه هستند.

این پیام در حالی ارسال شده است که اخیرا عربستان سعودی ارتباط‌های آشکاری با رژیم صهیونیستی داشته است و نخست وزیر این رژیم هفته گذشته به ریاض سفر و با ولیعهد سعودی دیدار کرد که برخی این اقدام را مقدمه چینی برای اعلام عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو توصیف کردند.

روز جهانی ابراز همبستگی با مردم فلسطین بیست و نهم نوامبر هر سال مطابق با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مربوط به دسامبر سال ۱۹۷۷ برگزار می‌شود.

این روز به این دلیل انتخاب شد که در این تاریخ در سال ۱۹۴۷ مجمع عمومی سازمان ملل طرح تقسیم فلسطین را که یکی از مهمترین اسناد مرتبط با حل و فصل موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، تصویب کرد. در این طرح، ایجاد دو دولت در سرزمین فلسطین و یک رژیم بین‌المللی ویژه برای شهر قدس پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
شتر ، برای همین سراغ عادی سازی روابط با اسرائیل رفته اید..؟
آخرین اخبار