راه اندازی اکیپ مدیریت چرا در مراتع لارستان

حفاظت از پوشش گیاهی عرصه‌های مرتعی، اکیپ مدیریت چرا در سطح ۱۳ هزار و ۷۷۰ هکتار مراتع شهرستان لارستان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اجرای طرح اکیپ مدیریت چرا و کنترل دام در سطح ۱۳ هزار و ۷۷۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی شهرستان لارستان ،گفت: این طرح در مناطق تنگ حنا، تنگ چشمه، تنگ سفید غربی و شرقی، تنگ بادی، دشت گرد، تنگ دیگ، تنگ زندان و سرگاه از توابع روستای خورده دره بخش جویم شهرستان لارستان اجرایی شده است.

او، بیان کرد: طرح مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی برای برقراری تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی است.

صمد نژاد، تصریح کرد: حفظ پوشش گیاهی و منابع پایه آب و خاک، فراهم کردن زمینه مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی، جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی از جمله اهداف مهم اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل دام در سطح مراتع است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه منابع طبیعی جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به سطح مراتع استان است  که اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به طور مستمر اراضی ملی را مورد نظارت قرار داده و با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

او، با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی بوده، افزود: شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار