واگذاری شیرخوارگاه زنجان به موسسات خیریه

مدیر کل بهزیستی زنجان از واگذاری شیرخوارگاه زنجان به موسسات خیریه و بخش غیر دولتی خبر داد و گفت:در حال حاضر ۴ مرکز غیردولتی که توسط موسسات خیریه اداره می‌شوند وظیفه نگهداری کودکان تحت پوشش بهزیستی را به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی زنجان گفت: اداره کل بهزیستی استان زنجان در نظر دارد به استناد بند ۲ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، به جهت ارتقا کیفیت خدمت‌رسانی به کودکان بی‌سرپرست در بخش شیرخوارگاه و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش غیردولتی از ظرفیت موسسات و خیرین استفاده کند.

او با اشاره به اینکه موسسه متقاضی باید دارای توانمندی اقتصادی بوده و به منابع دولتی وابستگی نداشته باشد، افزود: این واگذاری‌ها به بخش غیر دولتی از طریق فراخوان عمومی  اعلام شده تا کلیه مؤسسات خیریه واجد شرایطی که در استان زنجان فعال هستند بتوانند در این فراخوان شرکت کنند.

محمدی ادامه داد: سامانه ملی فرزندخواندگی سازمان بهزیستی (http://adoption.behzisti.net) برای ثبت درخواست متقاضیان به شکل الکترونیکی راه اندازی شده است.

او در خصوص نظارت بر عملکرد مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی گفت: با راه اندازی سامانه دیده بان امکان ارتباط دو سویه با مردم و پاسخگویی در قبال عملکرد سازمانی را محقق شده و این سامانه با استفاده از ظرفیت و فضای دولت الکترونیک در جهت پاسخگویی سریع، به موقع و با دقت به تمامی درخواست ها، پیشنهادات، شکایات، ایده‌ها و گزارشات ارسالی راه اندازی شده است.

محمدی افزود:جامعه هدف و خانواده‌های ایشان و مردم شریف استان زنجان می‌توانند با شماره ۱۴۸۲ به صورت رایگان و بدون پیش شماره تماس گرفته و ما را در امر نظارت بر مراکز تحت نظارت بهزیستی زنجان اعم از مهد‌های کودک، مراکز مشاوره و روانشناسی، مراکز روزانه و شبانه روزی افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران روانی مزمن، کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز شبه خانواده و کلینیک‌های مددکاری و... در ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات یاری رسانند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سکینه نصیری فرد
۱۲:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۲
درخواست فرزند خواندگی دارم چطور اقدام کنم
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۱۸:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
درخواست فرزندخوندگی