هیلی: بازگشت بایدن به برجام اشتباه بزرگی است

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی ثبات بیشتر خاورمیانه در سایه سیاست خارجی دولت فعلی واشنگتن شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، نماینده سابق دولت دونالد ترامپ در سازمان ملل بازگشت دوباره آمریکا به توافق هسته‌ای ایران تحت دولت جو بایدن را اشتباهی بزرگ خواند.

نیکی هیلی با طرح ادعای ثبات خاورمیانه در دوره ترامپ در پیامی توئیتری آورد: بایدن گفته می‌خواهد به توافق فاجعه بار ایران، که او به عنوان معاون رئیس جمهور (باراک اوباما) به شکل گیری آن کمک کرد، بازگردد. سیاست خارجی دولت ترامپ خاورمیانه را ایمن‌تر و امن‌تر کرد. این یک اشتباه بزرگ است.

برخلاف ادعا‌های هیلی، رسانه آمریکایی نشنال اینترست اخیرا در گزارشی اذعان کرد نحوه عملکرد کلی ترامپ در قبال مسئله ایران یکی از بارزترین و آسیب رسان‌ترین مصادیق تبعیت منافع آمریکا در یک موضوع مهم سیاست خارجی، از اهداف حزبی و شخصی به شمار می‌رود. نحوه مدیریت موضوع توسط ترامپ همچنین در تشدید انزوا و کاهش اعتبار آمریکا در چهار سال گذشته سهم عمده‌ای داشته است. ترامپ ممکن است پس از ترک مقام خود به هیچ یک از این موارد اهمیت ندهد، اما تأثیرات سوء آن بر منافع کشور طولانی مدت خواهد بود.

دولت ترامپ فراتر از نابودی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حرکت کرده و طی دو سال و نیم گذشته جنگ اقتصادی بدون محدودیتی را علیه ایران به راه انداخته است. دو سال و نیم زمانی کافی بود تا سیاست "فشار حداکثری " ترامپ علیه ایران نتایج مثبت خود را نشان دهد. در عوض باید گفت این سیاست در هر جبهه‌ای شکست خورده است؛ ولی ایران در زمینه مسائل هسته ای، فعالیت خود را تا حدی گسترش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
بخدا برنگرده به سود ما بیشتر خواهد بود تا آمریکا!چون تحریم بودیم به دانش هسته ای دست پیدا کردیم.به موشک نقطه زن دست پیدا کردیم به دانش زیر دریایی و ناو و پهپاد و انواع سلاح دست پیدا کردیم.ولی متاسفانه چون صنعت خودروی ما تحریم نبود هنوز که هنوزه داریم وانت و پراید میسازیم.
آخرین اخبار