تاکید پوتین بر حمایت از فلسطین در پیامی به عباس

رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به مناسبت روز جهانی ابراز همبستگی با مردم فلسطین به رئیس تشکیلات خودگردان، بر حمایت مسکو از این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، روسیه اعلام کرد به توسعه روابط دوستانه با فلسطین ادامه خواهد داد و آماده کمک به فلسطینیان در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

این موضوع در پیام تبریک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در روز جهانی ابراز همبستگی با مردم فلسطین مطرح شد.

این پیام را یوگنی شربانف، مشاور وزیر امور خارجه روسیه، در امور خاورمیانه و آفریقای شمالی، در کنفرانس آنلاینی که در خصوص اوضاع و مسائل پیرامون فلسطین برگزار شد، قرائت کرد.

در پیام رئیس جمهور روسیه همچنین آمده است: «می‌خواهم بر تعهد روسیه برای توسعه بیش از پیش روابط دوستانه با فلسطین و همکاری‌های سازنده دو جانبه در حوزه‌های مختلف تأکید کنم. ما آماده‌ایم به کمک‌های خود به شرکای فلسطینی در تلاش برای حل مشکلات اقتصادی-اجتماعی و مبارزه با ویروس کرونا ادامه دهیم.»

در بخش دیگری از این پیام آمده است: «روسیه همواره از فلسطینیان در احقاق حق ایجاد کشوری پایدار که با همسایگان خود در صلح به سر می‌برد، حمایت کرده است. ما از تلاش برای دستیابی به توافق نامه‌ای جامع، عادلانه و پایدار در خاورمیانه بر اساس قوانین بین المللی استقبال می‌کنیم. از این حیث، ما از مسیر برگزاری گفتگوی مستقیم بین فلسطین و اسرائیل و آشتی درون فلسطینی حمایت می‌کنیم.»

روز جهانی ابراز همبستگی با مردم فلسطین بیست و نهم نوامبر هر سال مطابق با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مربوط به دسامبر سال ۱۹۷۷ برگزار می‌شود.

این روز به این دلیل انتخاب شد که در این تاریخ در سال ۱۹۴۷ مجمع عمومی سازمان ملل طرح تقسیم فلسطین را که یکی از مهمترین اسناد مرتبط با حل و فصل موضوع فلسطین و اسرائیل محسوب می‌شود، تصویب کرد. در این طرح، ایجاد دو دولت در سرزمین فلسطین و یک رژیم بین‌المللی ویژه برای شهر قدس پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار