سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر پوشش مرحله سوم غربالگری کرونا قرار گرفتند

تا کنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان واقع در دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر پوشش مرحله سوم غربالگری کووید-۱۹ قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد حسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مرحله سوم غربالگری ویروس کرونا از مرداد ماه امسال با زیر پوشش قرار دادن تمامی ساکنان زیر پوشش این دانشگاه و با اولویت بیماران مزمن آغاز شده است گفت: در این برنامه گروه‌های پرخطر شامل بیماران دیابتی، فشارخون بالا، زنان باردار، سالمندان و افراد با نمایه توده بدنی بالاتر از ۴۰ و کودکان کمتر از ۵ سال در اولویت قرار گرفتند.

او  افزود: بر اساس این برنامه علاوه بر غربالگری کووید ۱۹ ارائه خدمات سلامت به افراد جامانده به صورت غیر حضوری انجام می‌شود که در موارد لزوم طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در برخی مراقبت‌ها از افرادجهت دریافت خدمت حضوری دعوت می شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از مجموع ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار جمعیت زیر پوشش یک میلیون و ۱۹۸ هزار نفر در گروه‌های پرخطر و خاص قرار دارندادامه داد: تا کنون ۷۷.۶ درصد از افراد پرخطر و به طور کلی ۶۷.۵ درصد کل ساکنان زیر پوشش دانشگاه تحت غربالگری قرار گرفته اند.
 
 


انتهای پیام// د. ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.