تحول اساسی در زیرساخت‌های فنی رسانه ملی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از تحول اساسی، راهبردی و جهش کیفی در حوزه زیرساخت‌های فنی رسانه ملی در سال جهش تولید در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مهندس مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: تاریخ ۸۸/۸/۸ آغاز مسیر تلویزیون دیجیتال و ۹۹/۹/۹ تکمیل پخش دیجیتال همه شبکه‌ها در اقصی نقاط کشور و مناطق تحت پوشش دیجیتال برای برقراری عدالت رسانه‌ای و آغاز پخش ۱۲ شبکه سراسری با کیفیت HD خواهد بود.

او با بیان اینکه همزمان با توسعه شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال HD، واحد فرستنده‌های تلویزیونی و اف ام مرکز آذربایجان شرقی نیز با تلاش و همت همکاران اقدام به نصب و راه اندازی فرستنده تلویزیونی TS ۴ در ۲ ایستگاه اصلی استان کرده اندافزود: با تبدیل فرستنده TS ۳ به DVBT ۲ در این دو ایستگاه اصلی، از نهم آذر کلیه شبکه‌های بسته‌های TS ۳ ,TS ۴ در مرکز استان به صورت HD با فرمت پخش DVBT ۲ و کدینگ HEVC پخش خواهد شد.

اوتصریح کرد: به موازات افتتاح شبکه‌های HD، شبکه تلویزیونی ۴ K نیز در مرکز استان در بستر TS ۵ آغاز بکار خواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی شبکه‌های TV ۱، خبر، نسیم، TV ۳، ورزش، پویا، مستند و IFILM را جزو ۸ شبکه پخش HD در بسته TS ۳ نام برد و اضافه کرد: ۴ شبکه رادیو نما از TS ۳ پخش خواهد شد و در استان آذربایجان شرقی نیز شبکه‌های تلویزیونی بسته TS ۳ در تعدادی از شهرستان‌ها از جمله مراغه، میانه، مرند، هشترود، اهر، آذرشهر و شبستر با کدینگ HEVC و فرمت پخش DVBT ۲ و بصورت HD پخش خواهد کرد.

صفری خاطر نشان کرد: ۴ شبکه تلویزیونی HD از جمله شبکه نمایش، تماشا، ایران کالا، افق و شبکه‌های الکوثر و PRESS نیز به صورت MPEG ۴ و ۱۴ شبکه رادیو نما نیز در بسته TS ۴ پخش خواهند شد.

او نکته قابل توجه در خصوص دریافت شبکه‌های HD از TS ۳ و TS ۴ در مرکز استان و TS ۳ در شهرستان‌ها را ضرورت تهیه گیرنده دیجیتال با قابلیت دریافت HD و DVBT ۲ و HEVC یا H ۲۶۵ عنوان کرد.

اودر توضیح پروژه دوم این طرح نیز گفت: تکمیل پخش دیجیتال همه ۲۱ شبکه تلویزیونی سراسری در اقصی نقاط کشور و استان و قابل دریافت برای همه اقشار جامعه در مناطق پوشش دیجیتال در راستای عدالت رسانه‌ای خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با قدردانی از حمایت‌های دکتر علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما و دکتر علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه و مجموعه همکاران فنی مرکز گفت: طرح تکمیل پخش دیجیتال همه ۲۱ شبکه تلویزیونی در اقصی نقاط استان از مورخه ۹/۹/۹۹ با راه اندازی ۴ شبکه تماشا، امید، شما و ایران کالا روی بسته TS ۱ و TS ۲ به صورت SD اجرا خواهد شد و عملاً در کل مناطق تحت پوشش، دیجیتال در استان قابل دریافت برای تمام اقشار جامعه خواهد بود.

تعدادی از تلویزیون‌های نسل جدید قابلیت دریافت شبکه‌های HD و ۴ K و با برچسب HEVC یا H ۲۶۵ را دارند و شهروندانی که مایل به دریافت TS ۳ و TS ۴ و TS ۵ و شبکه‌های HD و ۴ K باشند باید اقدام به تهیه تلویزیون ۴ K یا گیرنده تلویزیونی و ست تاپ باکس‌هایی با قابلیت پشتیبانی HD و DVB-T ۲ و HEVC یا H ۲۶۵ کنند.

همچنین مخاطبان در صورت اختلال در دریافت شبکه‌های تلویزیونی از این تاریخ، گیرنده‌های تلویزیونی و ست تاپ باکس‌های خود را مجددا کانال یابی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صدواسیما ، تلویزیونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار