پاکسازی محله سنگ سیاه از معتادان متجاهر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: روزانه ۵۰ معتاد متهاجر از محله سنگ سیاه جمع آوری و ساماندهی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در حاشیه بازدید از محله سنگ سیاه شیراز گفت: جمع آوری معتادان متجاهر از این محله از هفته آینده آغاز می‌شود که روزانه ۵۰ معتاد جمع آوری خواهد شد.

آسیابی افزود: معتادان به عنوان یک آسیب دیده اجتماعی، پس از جمع آوری؛ بازپروری می‌شوند تا به شرایط انسانی آن‌ها احترام گذاشته شود.

او گفت: اشتغال بعد از بهبودی بسیار مهم است بنابراین با واحد‌های فعال تولیدی در استان فارس، رایزنی شده است که نسبت به کارگیری این افراد اقدامات لازم را انجام بدهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان این که مرمت و بازسازی اماکن مخروبه به عنوان محل تجمع معتادان هم از معضلات محله سنگ سیاه است افزود: تاکنون ۲۸ خانه مرکز تجمع معتادان، شناسایی شده است که با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد تا به عنوان اقامتگاه‌های بوم گردی فعالیت کنند.

آسیابی گفت: تلاش‌ها و بازدید‌ها از محله سنگ سیاه تا ریشه کنی معضلات این محله ادامه خواهد داشت.

سلیمان کرمی سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون در دو مرحله ساماندهی معتادان متجاهر به اجرا گذاشته شده که امید می‌رود سومین مرحله در هفته آینده با همکاری ویژه شهرداری شیراز و همه دستگاه‌های متولی به اجرا گذاشته شود.

او با تاکید بر ایجاد خدمات مختلف در این بافت ها، افزود: هر ساله این طرح ساماندهی اجرا و معتادان متجاهر جهت درمان به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند، اما امیدواریم بتوان به همت همه دستگاه‌های مربوطه به ویژه حوزه قضایی با ارائه خدمات هم زیرساختی و هم اجتماعی، شرایطی را در جهت رفاه ساکنین این بافت‌های پرآسیب و همچنین ناامن کردن محیط برای افراد پرآسیب ایجاد کرد.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با اشاره به تدابیر لازم جهت تبدیل چالش‌ها به یک فرصت در این بافت‌های تاریخی بیان کرد: تعیین تکلیف اماکن فرسوده متعلق به حوزه میراث فرهنگی با همکاری ویژه حوزه دادستانی و قضایی و با تدابیر لازم جهت جذب سرمایه گذاران در این بخش برای ایجاد مراکز اقامتی و توریستی و بوم گردی در مسیر احیا و توانا سازی این بافت‌های قدیمی و تاریخی از یک آسیب و تهدید به یک فرصت در دستور کار قرار دارد.

سلیمان کرمی از ایجاد یک قرارگاه با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی در بافت‌های پرآسیب خبر داد و در این باره گفت: ایجاد این قرارگاه با عضویت همه دستگاه‌های مرتبط و متولی با حضور نماینده ویژه دادستانی در دستور کار قرار گرفته است و مقرر شده که به صورت ماهانه در محلات با حضور معتمدین و نماینده ساکنین حضور پیدا کنند و پیگیر مسائل و مشکلات موجود و پیشرفت‌های مربوط به امورات اجرائی محوله توسط دستگاه‌های مربوط تست.

او در پایان از اشتغالزایی این طرح برای بهبودیافتگان خبر داد و گفت: برای اشتغال معتادین بهبود یافته بعد از طی کردن دوره درمان و حمایت از سرمایه گذارانی که اقدام به بکارگیری این افراد بهبود یافته کنند، طرحی تدوین و در دستور کار است که در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس به ریاست جناب آقای استاندار مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.

اتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار