افزایش ۳۲ درصدی بارش‌های جوی استان در مقایسه با سال‌های گذشته

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: بارش های جوی این هفته ، میزان بارندگی های امسال را نسبت به سال های قبل افزایش داد.

منصور ستوده, مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:میانگین بارش باران در این هفته در استان به طور متوسط بیش از ۵۰ میلی متر بود و باعث شد در سال آبی جدید میزان بارندگی‌ها ۲۳ درصد در مقایسه با پارسال و ۳۲ درصد در مقایسه با میانگین بلند مدت استان افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه سال آبی جدید از مهرماه آغاز شده است و تا پایان شهریور سال آینده ادامه دارد افزود: میانگین بارش‌ها از ابتدای سال آبی امسال در استان ۸۲ میلی متر بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان ادامه داد: بیشترین بارش‌های ثبت شده در استان مربوط به ایستگاه مطالعاتی همدان – بهار با ۱۰۰ میلی متر بارش است که در مقایسه با پارسال ۹۱ درصد و در مقایسه با بارش‌های بلند مدت استان ۷۵ درصد افزایش داشته است.

ستوده اظهار داشت: کمترین بارش‌های استان از ابتدای مهرماه مربوط به ایستگاه هواشناسی وسج در شهرستان نهاوند است که تنها ۵۷ میلی متر بارش داشته است و در مقایسه با بارش‌های پارسال ۶ درصد و در مقایسه با بارش‌های بلند مدت ۱۶ درصد کاهش بارندگی‌ها را داشته است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.