توسعه شمال شهر قزوین تا ۵ سال آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: توسعه شمال شهر قزوین به دلیل نبود زیرساخت‌ها از جمله آب شرب، حداقل ۵ سال طول می‌کشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در گفت و گوی تلفنی با برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: با توجه به اینکه شهر قزوین از سه جبهه در محاصره باغستان سنتی است به ناچار توسعه شهر باید در شمال شهر اتفاق بیفتد، اما با توجه به کمبود برخی امکانات زیرساختی از جمله آب آشامیدنی، توسعه افقی شهر هنوز محقق نشده است.

وی افزود: در دراز مدت انتقال آب سد طالقان برای توسعه شمال قزوین محقق خواهد شد که این موضوع حداقل تا ۵ سال آینده طول می‌کشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد: هر کسی که می‌خواهد زمینی را در شمال قزوین به عنوان سرمایه خریداری کند باید بداند که تأمین آب این نقطه بین ۳ تا ۵ سال زمان می‌برد.

وی افزود: هر زمانی که توانستیم زیرساخت‌های شمال قزوین را فراهم کنیم، ساخت و ساز در این منطقه آغاز شده است و مسکن ایثارگران نیز در این ناحیه ساخته خواهد شد.

فرخزاد خاطرنشان کرد: باید از طریق رسانه‌ها به ویژه صداوسیما اطلاع رسانی دقیق درباره خرید و فروش زمین‌های شمال قزوین صورت گیرد تا خریداران در دام سوداگران زمین و مسکن نیفتند.

طاهرخانی، شهردار قزوین نیز درباره توسعه افقی شهر قزوین گفت: با توجه به اینکه بافت پیرامونی شهر قزوین با باغستان سنتی احاطه شده است، تمایل زیادی به توسعه شهر قزوین در ناحیه شمال وجود دارد.

وی افزود: تنها گزینه موجود برای ارزان تمام شدن قیمت مسکن و زمین در قزوین، استفاده از زمین‌های شمال شهر است و در آینده ممکن است این موضوع باعث سوداگری برخی سودجویان در ناحیه شمالی شهر قزوین را رقم بزند.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توسعه ناحیه شمال قزوین نیازمند احداث زیرساخت‌های شهری است، بر همین اساس، دولت مشوق‌هایی برای نوسازی و توسعه بافت فرسوده شهر قزوین اختصاص داده است که با این کار بتوان به جای توسعه افقی، توسعه عمودی شهر را رقم بزنیم.

مبارک قدرم، مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز درباره توسعه افقی شهر قزوین گفت: بر اساس اسناد بالادستی طرح جامع توسعه شهر قزوین، حدود ۳۳۰ هکتار از اراضی شمال اتوبان قزوین برای توسعه شهر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در توسعه شمال شهر قزوین به هیچ وجه باغ‌های ۴ روستای مستقر در آن منطقه نباید تغییر کاربری بدهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت در قزوین ۱۱۰ نفر به ازای هر هکتار است که نسبت به تراکم جمعیتی در شهر‌هایی مثل تهران از وضعیت خوبی برخوردار است.

یاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز درباره توسعه افقی شهر قزوین و ارتباط آن با سند آمایش سرزمینی گفت: در سند آمایش سرزمینی استان موضوع توسعه شهر در نظر گرفته نشده است و صرفاً اراضی شمال قزوین برای توسعه خدمات شهری و گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سند آمایش سرزمینی، بر توسعه شهر و نوسازی بافت فرسوده و استفاده از امکانات داخلی تأکید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.