پاپایا با پای خودش می آید

کشاورز جوان ساوجبلاغی در گلخانه‌ای پانصد متری موفق به کشت پاپایا برای اولین بار در البرز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی پاپایا، خربزه درختی یا پائوپائو میوه‌ای استوایی و متعلق به مناطق گرمسیر و معتدل است و با توجه به رشد سریعی که دارد نیازمند خاک ماسه‌ای با زهکش مناسب است.

ریحانه تائب نیا، کشاورز ساوجبلاغی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این که عمر مفید درخت پاپایا ۴ سال است، گفت: ارزش غذایی و دارویی پاپایا موجب شد تا کشت این گیاه را در یک گلخانه پانصد متری شروع کنم.

ریحانه تائب نیا با اشاره به کشت این گیاه به صورت نشاء افزود: پاپایا از نظر اندازه و ارتفاع ارقام مختلفی دارد که این رقم کشت شده بعد از ۶ ماه به حداکثر رشد خود که ۲و نیم متر است می‌رسد و تا یک ماه اینده میوه آن برداشت می‌شود.

این کشاورز جوان ساوجبلاغی گفت: پاپایا محصولی با ارزش غذایی و دارویی بالاست که علاوه بر تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن در درمان و پیشگیری از بیماری‌های سرطان، کلسترول خون، کاهش حملات آسم کاربرد دارد.

او افزود: برای تولید این محصول در گلخانه ۵۰۰ متری جدا از زمین، ۱۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

تائب نیا با اشاره به این که در این گلخانه ۳۰۰ نشاء پاپایا کاشته شده است، افزود: در دوره ۴ ساله پیش بینی می‌شود هر نشاء ۱۵۰ کیلو میوه داشته باشد.

او افزود: قیمت هر عدد پاپایای ۵۰۰ گرمی ۷۰ هزار تومان است و تولید این محصول بازدهی اقتصادی خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.