توزیع ۱۱۵ هزار سبد غذایی بین نیازمندان اصفهانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: ۱۱۵ هزار سبد غذایی در مجموع به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان با همکاری فروشگاه رفاه، بین جمعیت زیر پوشش این نهاد در استان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان افزود: تاکنون بیش از ۹۰ هزار خانواده، این بسته‌ها شامل مرغ، برنج و روغن را دریافت کرده‌اند و ۲۵ هزار خانوار باقی‌مانده نیز تا پایان ماه جاری، این اقلام را دریافت می‌کنند.

او از ارائه تسهیلات به افراد و مشاغل آسیب دیده از کرونا و کمک‌های بلاعوض به بیماران صعب‌العلاج و وام‌های معیشتی و کارگشایی به جامعه هدف و افراد آسیب دیده نیز خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان‌اینکه تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان در این زمینه به جامعه هدف ارائه شده است، افزود: رزمایش موسوم به ایران همدل با عنوان "ایران همدل ۳" تا پایان سال ادامه دارد و با روش‌های دیگر که بیشتر در زمینه ایجاد اشتغال و کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا در قالب پرداخت وام‌های تکمیلی و اصلاحی به اینگونه مشاغل است در حد توان کمک‌هایی به نیازمندان ارائه خواهد شد.

زارع تصریح کرد: بررسی لازم در باره مشاغل آسیب دیده از کرونا از طریق کارگروه‌های مختلف در کمیته امداد و خارج از این نهاد صورت گرفته و تاکنون کمک‌هایی به آن‌ها ارائه شده است و در آینده هم در حد توان کمک‌های دیگری ارائه خواهد شد.

او ادامه داد: مشاغل خدماتی، بیشترین آسیب را از کرونا دیدند که آمار این مشاغل بدست آمده است و کمک‌ها و تسهیلات لازم به آن‌ها ارائه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: بیش از یک میلیون و ۳۱۷ هزار وعده غذای گرم و ۲۲۵ هزار سبد کالا در سال جاری توسط این نهاد بین مددجویان و سایر اقشار نیازمند استان توزیع شده است.

او اضافه کرد: کمیته امداد از طریق هم‌افزایی با بسیج، خیریه‌ها و اقشار مختلف مردم در کنار سایر دستگاه‌ها در قالب ۲ برنامه با عنوان "ایران همدل" به ایفای نقش خود در این زمینه پرداخت.

زارع، ارزش مجموع این بسته‌ها و کمک‌ها را که در ۲ مرحله توزیع شده است حدود ۶۰ میلیارد تومان برآورد و اضافه کرد: مرحله اول با عنوان "اطعام مهدوی" و مرحله دوم با عنوان "اطعام و احسان حسینی" برگزار شد که در مرحله نخست بیش از ۲۸ میلیارد تومان و مرحله دوم حدود ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک شد.

مدیرکل کمیته امداد امام استان اصفهان اظهار داشت: امسال اقشار مختلف مردم و سازمان‌ها در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه که به فرمان رهبر معظم انقلاب برگزار شد، برای یاری نیازمندان به میدان آمدند.

او گفت: جامعه هدف کمیته امداد برای توزیع سبد‌های کالا تنها شامل مددجویان زیر پوشش این نهاد نمی‌شود و علاوه بر مددجویان، سایر اقشار نیازمند نیز در قالب خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد از این کمک‌ها بهره‌مند شدند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.