گفتگوی محمود عباس و صدراعظم آلمان درباره تحولات منطقه

آنگلا مرکل در تماسی مجازی با رئیس تشکیلات خودگردان درباره آخرین تحولات منطقه گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردن دوشنبه شب به صورت ویدئوکنفرانس با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره آخرین تحولات گفتگو کرد.

مرکل در این گفتگو با استقبال از آغاز مجدد هماهنگی‌های امنیتی میان رام‌الله و تل‌آویو اعلام کرد: آلمان آماده اقدام برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات صلح از طریق گروه فرمول مونیخ شامل کشور‌های آلمان، فرانسه، مصر و اردن است. همچنین او تأکید کرد: آلمان آماده برگزاری نشستی میان تشکیلات خودگردان، اسرائیل و گروه مونیخ در سطح وزرای خارجه است.

محمود عباس نیز در مقابل ضمن قدردانی از مواضع سیاسی آلمان در این زمینه، بر آمادگی رام‌الله برای مذاکره بر اساس قانون بین‌الملل تأکید نمود.

تصمیمات و اقدامات اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بازگردندان سفرای خود به بحرین و امارات و همچنین از سرگیری هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید گروه‌های فلسطینی مواجه شد، زیرا هماهنگی امنیتی با سیاست رویارویی با دشمن در تضاد است و بر روند آشتی داخلی فلسطین تاثیری منفی می‌گذارد.

خبرنگار المیادین نیز به نقل از منابعی آگاه از سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به یکی از کشور‌های عربی خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار