پشت پرده افزایش پروازی قیمت مرغ/ نهاده‌هایی که با ارز می‌آید و به درز می‌رود

چند روزی است که قیمت مرغ گوشتی با افزایش چند برابری به ویژه در بازار البرز مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چند روزی است که قیمت مرغ گوشتی با افزایش چند برابری به ویژه در بازار البرز مواجه شده ، این موضوعی است که نگرانی مردم را از کمرنگ شدن امید پروتئینی سفره های ایرانی بیشتر کرده است زیرا با گران شدن گوشت قرمز بیشتر دهک های جامعه به سمت خرید مرغ سوق داده شدند و این کالای ضروری را جایگزین گوشت قرمز و ماهی کردند.

رامین ربیعی، رئیس سازمان صمت البرز در این باره در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نهاده های طیور که متشکل از کنجاله، ذرت و... است از خارج از کشور و با ارز چهار هزار و دویست تومانی تامین و وارد بازار می شود.

او افزود: مرغداران دلایل ارائه مرغ با قیمت بیشتر را خرید نهاده های دامی با نرخ آزاد عنوان می کنند.

ربیعی گفت: وقتی هزینه های مرغدار بالا می رود او نیز مرغ را با قیمت بیشتر به کشتارگاه می دهد بنابراین هم اکنون مرغ با قیمت کیلویی سی و پنج هزار تومان توسط کشتارگاه ها وارد بازار می شود که تا به دست خرده فروشان برسد با توجه به قیمت حمل و نقل و هزینه های عمده فروشان، قیمت مرغ به سی و شش هزار تومان می رسد.

او افزود: قیمت چهل هزارتومانی مرغ را قبول ندارم و این مبلغ مربوط به تخلفات است که ما به شدت با آن برخورد می کنیم.

نکته مغفول گرانی مرغ آن جا است که چرا با وجود واردات نهاده های دامی با ارز دولتی، این نهاده به صورت آزاد در بازار وجود دارد و به فروش می رسد؟

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.