لزوم مصرف مصرف مکمل ها در روزهای کرونایی

متخصصان بر تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین ویتامین‌های مورد نیاز در روزهای کرونایی تاکید دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد علی داور پناه متخصص بیماری‌های عفونی،گفت: کمبود ویتامین‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا و درگیری ارگان‌های مختلف بدن و مرگ و میر ناشی از این بیماری را در فرد افزایش دهد.

او، با اشاره به اینکه ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به کرونا و بروز عوارض شدید این بیماری بسیار موثر است، بیان کرد: برای افراد عادی مصرف یک قرص مکمل ویتامین D پنجاه هزار در ماه توصیه می‌شود.

داورپناه، تصریح کرد: در صورتی که با انجام آزمایش خون مشخص شود فرد دچار کمبود شدید ویتامین D است، هر هفته یک قرص مکمل ویتامین D تجویز می‌شود تا زمانی که سطح این ویتامین در خون او به حد نرمال برسد که پس از آن باید ماهانه یک قرص مصرف کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، ادامه داد: ویتامین‌های C و B هم نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند که با مصرف انواع میوه و سبزیجات تازه که منبع غنی این ویتامین‌ها هستند می‌توان نیاز بدن را تامین کرد.

او، افزود: مصرف انواع مکمل و ریزمغذی‌ها باید با تشخیص و تجویز پزشک باشد زیرا در صورتی که بیمار کمبودی از نظر این ویتامین‌ها در بدن نداشته باشد مصرف بیش از حد و خودسرانه مکمل‌ها می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت شود.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار