شناسایی باند قطع درختان جنگلی در شیراز

منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس باند بزرگ قطع درختان جنگلی در شیراز شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، گفت: با تلاش شبانه روزی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در یک عملیات گشت و مراقبت پیچیده، شب گذشته باند بزرگ قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط در شیراز شناسایی و متلاشی شد.

او، بیان کرد: بدنبال انجام عملیات گشت و کنترل نامحسوس نیرو‌های منابع طبیعی در شهرستان‌های جنگلی استان یک باند سازماندهی شده که با پوشش خودرو‌های سواری اقدام به حمل مقطوعات جنگلی و انتقال آن به یکی از باغات اطراف شیراز می‌کردند شناسایی و در دام نیرو‌های منابع طبیعی گرفتار شدند.

صمد نژاد، تصریح کرد: اعضای این باند درختان ارزشمند بلوط را با هدف تبدیل کردن مقطوعات به زغال از مناطق جنگلی شهرستان‌های سپیدان، ممسنی، رستم و  استان کهکیلویه و بویراحمد قطع و به طور ماهرانه‌ای در خودرو‌های سواری جاسازی و در باغی در نزدیکی شیراز انبار می‌کردند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، ادامه داد: هدف بعدی اعضای این باند انتقال چوب آلات به مقصد کوره‌های زغال سیمکان جهرم بود که در دام نیرو‌های منابع طبیعی افتادند.

او،  میزان چوب آلات کشف شده را بیش از ۱۰ تن برآورد کرد و افزود: مقطوعات پس از بارگیری و توزین به انبار منابع طبیعی منتقل و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

صمد نژاد با  قدردانی از دستگاه قضایی به ویژه دادستان عمومی و انقلاب شیراز که در این عملیات با نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی همکاری داشته اند، اضافه کرد:  متخلفان قطع درختان ارزشمند جنگلی بدانند که گشت‌های نامحسوس یگان حفاظت منابع طبیعی هر ساعت از شبانه روز در حال رصد و کنترل گلوگاه‌های استان بوده و هر گونه تحرکی از سوی قاچاقچیان و متخلفان را تحت نظر دارند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، با  هشدار جدی به سودجویان و قاچاقچیان درختان جنگلی، اظهار کرد: برخی سودجویان با خیال واهی و سوء استفاده از شرایط قرنطینه اقدام به قطع و حمل چوب آلات درختان جنگلی می‌کنند غافل از اینکه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تعطیل بردار نیست و خادمان و حافظان منابع طبیعی منسجم‌تر از قبل در حال حفاظت از این گنجینه‌های ارزشمند طبیعی هستند.

او، گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده امسال جریمه قطع درختان جنگلی ۲۵ برابر افزایش پیدا کرده که انتظار می رود با حمایت‌های خوب دستگاه قضایی، دست سودجویان و متخلفان از جنگل‌های استان کوتاه و روند تخلفات در این حوزه کاهش یابد.

صمد نژاد با تقدیر از همه نیرو‌های شرکت کننده در عملیات شناسایی باند بزرگ قطع درختان از عموم مردم به خصوص طبیعیت دوستان در خواست کرد در صورت مشاهده قطع، حمل و یا نگهداری چوب آلات جنگلی، در هر ساعت از شبانه روز از طریق تماس با تلفن ۱۵۰۴ مراتب را به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار