مقصران حادثه خودسوزی کارگر کرمانشاهی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: مقصران حادثه خودسوزی کارگر کرمانشاهی مقابل ساختمان انجمن کارگران ساختمانی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  روز ۲۷ آبان ماه جاری کارگری حدود ۴۰ ساله پس از جدال لفظی با منشی انجمن کارگران ساختمانی کرمانشاه در مقابل ساختمان این انجمن اقدام به خودسوزی کرد که پس از انتقال به بیمارستان امام خمینی (ره) جان خود را از دست داد.

حسین خوش اقبال معاون سیاسی استاندار کرمانشاه  افزود: امروز به دستور استاندار کرمانشاه نشستی با حضور مدیرکل تامین اجتماعی، رییس انجمن کارگران ساختمانی و معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی این حادثه تشکیل شد.

او  افزود: در این نشست مصوب شد که کمیته‌ای به منظور بررسی حادثه خودسوزی کارگر ساختمانی و شناسایی مقصر و یا مقصران احتمالی آن تشکیل شود و در روز‌های آینده نتیجه تحقیقات خود را اعلام کند.

مسئول کمیته پیگیری این حادثه عنوان کرد: همچنین قرار شد که از اعضای خانواده فرد مذکور دلجویی به عمل آید و برای کمک به معیشت آنان چاره اندیشی شود.

ماجرا ربطی به بیمه بیکاری ندارد


معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نیز ، شایعات مطرح شده در رابطه با این حادثه در فضای مجازی را تکذیب کرد و گفت: برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی به اشتباه خبر خودسوزی این فرد را به علت نداشتن بیمه بیکاری ذکر می‌کنند در صورتی که این موضوع اصلاً صحت ندارد.

امین سلیمانی افزود: این فرد از بهمن ماه سال گذشته خود را به عنوان یک کارگر ساختمانی بیمه کرده است و بیمه آن تا بهمن ماه امسال نیز اعتبار دارد.

جزییات حادثه

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه نیز توضیح داد: فرد مذکور برای تمدید بیمه خود به عنوان کارگر ساختمانی به انجمن کارگران ساختمانی استان مراجعه کرده بود و تقاضای تمدید عضویت می‌کند که کارشناسان این انجمن پس از حضور در محل کار وی را با لباس مکانیکی خودرو می‌بینند و با تمدید درخواست وی (بیمه کارگری) مخالفت می‌کنند.

ایمان بیوس ادامه داد: این فرد به منظور رسیدگی به درخواستش روز بعد به انجمن مراجعه کرده و پس از جدال لفظی با منشی، تهدید به خودسوزی می‌کند.

او  افزود: متاسفانه فرد مذکور پس از جدال لفظی خود را در مقابل انجمن به آتش می‌کشد و در نهایت به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل می‌شود و پس از بستری شدن فوت می‌کند.

سید حاجیعلی حاجتخواه رییس انجمن کارگران ساختمانی توضیح داد: این فرد تا چند مرحله می‌توانست نسبت به نظر کارشناس اعتراض کند و ما نیز براساس قانون موظف بودیم به پرونده آن رسیدگی کنیم، اما اینکه فرد چرا در اولین مراجعه اقدام به خودسوزی کرده است، باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.