بورل وضع دفاعی اتحادیه اروپا را ازهم گسسته توصیف کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وضعیت دفاعی این اتحادیه را منفعل و از هم گسسته دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (جمعه) در نشستی با حضور خبرنگاران در وین وضع دفاعی اتحادیه اروپا را ازهم گسسته توصیف کرد.

این اولین جسله بررسی وضعیت دفاعی اتحادیه اروپا بود که امروز برگزار شد. در این نشست «چگونگی ایفای نقش اتحادیه اروپا برای ارائه امنیت بهتر و آمادگی در برابر چالش‌ها آینده مورد بحث قرار گرفت.»

در پایان جلسه بورل در حضور وزرای مختلف دفاع کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، وضعیت دفاعی این اتحادیه را «از هم گسسته و منفعل قلمداد کرد».

در این نشست همچنین مشخص شد «۶۰ درصد از سلاح‌های اتحادیه اروپا در ناتو قابل استفاده هستند». البته گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات اتحادیه اروپا تمایلی به استفاده از این سلاح‌ها ندارند.

مأموریت‌های رسمی اتحادیه اروپا در سرتاسر جهان تنها ۷ درصد از میزان عنوان شده را دریافت می‌کند و در تولید نیروی نظامی نیز با مشکلاتی رو به روست.

در بخشی از این گزارش آمده: «اتحادیه اروپا برای برآورده کردن جاه‌طلبی‌های خود توان نظامی مورد نیاز را ندارد».

بورل در این باره به خبرنگاران گفت: «وضعیت دفاعی اتحادیه اروپا از هم گسسته و منفعل است.»

اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) در تلاش است قدرتی مستقل از آمریکا ایجاد کند. پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این تلاش بیشتر از سمت فرانسه هدایت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار