تفاهم‌نامه همکاری میان میراث فرهنگی سمنان و بوشهر امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد گسترش مناسبات فرهنگی میان ادارات کل میراث فرهنگی سمنان و بوشهر به امضا رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت:  تفاهم‌نامه همکاری به‌منظور ایجاد گسترش مناسبات فرهنگی، شناخت ظرفیت‌ها و معرفی قابلیت‌های گردشگری استان‌های سمنان و بوشهر منعقد شد.

محمدحسین ارسطوزاده افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد جاذبه‌های هر استان در سایت‌های استانی معرفی شود. همچنین موسیقی سنتی، آیین‌ها و غذا‌های بومی بوشهر و سمنان در برنامه‌های مناسبتی برگزار شود.

او ادامه داد: برگزاری وبینار‌های تخصصی گردشگری، اجرای برنامه‌های هفته گردشگری، نمایشگاه‌های مشترک و فراهم کردن زمینه برگزاری تور برای گروه‌های فعال گردشگری دو استان از دیگر موارد این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه را تا پایان سال ۱۴۰۱ عنوان و معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری دو استان را مسئول اجرای مفاد تفاهم‌نامه خواهند اعلام کرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان هم گفت: سمنان ظرفیت‌های لازم برای ایجاد این همکاری و تعامل را در خود دارد و با اجرای گشت‌های مختلف برای بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی، زمینه همکاری پررنگ‌تر خواهد شد.

مهدی جمال افزود: هر دو استان در تعداد آثار ثبتی، دفاتر خدمات مسافرتی و هتل آمار نزدیک و مشترکی دارند و این نشان می‌دهد که پیشرفت هر دو استان در زمینه گردشگری و میراث‌فرهنگی به یک اندازه بوده است، با این تفاهم‌نامه این آمار بیشتر خواهد شد.

او با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و مشاهیر سمنان، ادامه داد: زیرساخت حمل و نقلی این استان بسیار توسعه یافته است، مشکل فرودگاهی این استان به زودی حل می‌شود و سمنان نیز یک فرودگاه فعال خواهد داشت تا جابه جایی مسافران بهتر انجام گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان بیان کرد: بوشهر علاوه بر اقلیم و آب و هوای مطلوب، جاذبه‌های فاخری دارد، به همین دلیل این استان را به‌عنوان اولین مقصد خود برای همکاری دو جانبه انتخاب کردیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.