اقدام جهادی بسیجیان این بار با نذر خون

جمعی از بسیجیان استان فارس، خون خود را برای درمان بیماران نیازمند اهداء کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان، با اشاره به موضوع کمبود خون در کشور، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ٦١ هزار نفر از بسیجیان فارس آمادگی خود را برای اهدای خون اعلام و تا امروز بیش از ٤٠ هزار نفر از آن‌ها خونشان را اهدا کردند.

رئیس سازمان انتقال خون فارس هم به وضعیت نسبتا مطلوب حضور مردم نسبت به اوایل بیماری کرونا در پایگاه‌های انتقال خون اشاره کرد و گفت: در دوره شیوع بیماری کرونا با کاهش چشمگیر حضور مردم روبه رو بودیم و ذخائر خون به شدت کاهش پیدا کرد، اما پس از اعلام نیاز به خون، شاهد حضور پررنگ مردم و به ویژه جهادگران بسیجی هستیم.

ترابی با بیان این که پس از اعلام کاهش ذخایر خونی روزانه شاهد حضورنزدیک به ٣٠٠ نفر از هم وطنانمان برای اهدا خون هستیم افزود: این تعداد باید به ٧٠٠ نفر در روز افزایش یابد تا به طور کامل بتوانیم نیاز بیماران، به ویژه بیماران تالاسمی، سرطانی و مصدومان نیازمند به خون را برطرف کنیم.

او گفت: استان فارس روزانه به ٢ هزار واحد خون و فرآوده‌های خونی برای توزیع در ٧٣ بیمارستان نیاز دارد.

رئیس سازمان انتقال خون فارس افزود: اهداکنندگان خون می‌تواند در شیراز به ٢ پایگاه ثابت نمازی و قصردشت و ٧ پایگاه ثابت در شهرستان‌های فسا، جهرم، داراب، آباده، لارستان، مرودشت و کازرون از ساعت ٨ صبح تا ١٩ و ۴۵ دقیقه مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار