عربشاهی: سمیعی باید هوشمندانه پرسپولیس را مدیریت کند/ بازیکنان جوان سوددهی بیشتری برای گل محمدی دارند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سمیعی باید هوشمندانه بدهی‌های باشگاه پرسپولیس را پرداخت کند.

ضیا عربشاهی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس گفت: وزارت ورزش و جوانان، متولی باشگاه پرسپولیس است و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره از سوی وزیر ورزش و جوانان انتخاب می‌شوند. همچنین مدیران سابق، بدهی زیادی انباشته کرده‌اند و رسول پناه، سرپرست سابق پرسپولیس تا اندازه‌ای بدهی‌ها از جمله مطالبات مالی برانکو و کالدرون را پرداخت کرد.

او افزود: سمیعی، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان بوده است و شناخت کافی از او دارم. همچنین سمیعی یک پرسپولیسی است و دوست دارم که در این باشگاه موفق شود. البته پرسپولیسی بودن جواب نمی‌دهد و باید حرفه‌ای عمل کند تا پول به این باشگاه ترزیق شود. این مدیر باید هوشمندانه عمل کند تا بخشی از مبلغ قرار داد بازیکنان و بدهی‌های باقی مانده را پرداخت کند.  

 عربشاهی درباره وضعیت سرخپوشان پایتخت در فصل جاری اظهار کرد: امسال شرایط پرسپولیس نسبت به پارسال فرق می‌کند. گل محمدی بعد از پایان لیگ نوزدهم به  خوبی بازیکنان مدنظر خود را ارزیابی کرده و در نهایت آن‌ها را به خدمت گرفت.

او ادامه داد: بازیکنان جدید  پرسپولیس برای بازی‌های  لیگ قهرمانان آسیا به تیم اضافه شدند و خیلی خوب در تیم جا افتادند و بازیکنانی همانند لک، آقایی، سرلک و آل کثیر به خوبی توانستند با مابقی نفرات هماهنگ شوند و همین موضوع باعث شد که تیم پرسپولیس روند خوبی داشته باشد.

عربشاهی گفت: من از همان ابتدا گفته‌ام که تیم پرسپولیس به راحتی از گروهش  به عنوان تیم اول در آسیا صعود می‌کند و همین اتفاق هم رخ داد و سرخپوشان  با زحمات کادر فنی و بازیکنان قهرمان غرب آسیا شدند. 

تیم پرسپولیس را به شرکت پیشکسوتان واگذار کنند 

عربشاهی درباره این که مسئولان وزارت ورزش و جوانان، باشگاه پرسپولیس را به پیشکسوتان واگذار نمی‌کنند، گفت: باشگاه پرسپولیس متعلق به  پیشکسوتانی است که چندین سال در این باشگاه بازی کرده‌اند؛ نه بازیکنی که فقط ۶ ماه در این باشگاه بوده است و خودش را پیشکسوت پرسپولیس می‌داند. برخی از همین پیشکسوتان، بدون چشم‌داشت و به عشق هواداران،  برای پرسپولیس بازی کردند. به نظرم وزارت ورزش و جوانان باید باشگاه پرسپولیس را به مدت ۱۰ سال  به  شرکت پیشکسوتان  اجاره بدهد؛  چرا که  آن‌ها سهامدار این باشگاه هستند تا این تیم را اداره کنند.

او ادامه داد: باشگاه پرسپولیس بدهی دارد؛ به همین علت سهامش در فرابورس عرضه نمی‌شود و به طور حتم باید پرسپولیس ۲ سال سود دهی داشته باشد تا بتواند در بورس شرکت کند؛ بنابراین بهترین راه این است که سرخپوشان پایتخت را به شرکت پیشکسوتان کهن واگذار کنند که پیشکسوتان ۵۰ درصد از  صاحبان اصلی باشگاه را تشکیل می‌دهند و ۵۰ درصد دیگر هواداران هستند که در سرما و گرما تیم خود را تشویق می‌کنند.

گل محمدی به جوانان تیمش بیشتر بها بدهد 

پیشکسوت پرسپولیس درباره چالش‌های پیش روی پرسپولیس در فصل جاری بیان کرد:  امسال کار یحیی گل محمدی مشکل است، چون همه تیم‌ها  برای موفقیت در لیگ برتر فوتبال زوم کرده‌اند. به نظرم پرسپولیس در خط حمله مشکلی ندارد و مهاجمانی همانند برزگر و استواری را در اختیار دارد که بازیکنان جوان و بانگیزه‌ای هستند و گل محمدی باید این بازیکنان را باور کند. به نظرم سرمربی پرسپولیس از بازیکنان  تیم‌های جوانان و امید استفاده کند، خیلی بهتر است. معتقدم تیم پرسپولیس کامل است به شرطی که گل محمدی به جوانان تیمش بها بدهد.

او ادامه داد: به نظرم برخی از افراد برای بازیکنان بازاریابی می‌کنند و بهتر است گل محمدی از بازیکنان جوان همانند برزگر، استواری، عبدی، خارکش و زنجانی استفاده کند که سوددهی بیشتری برای این مربی دارند و  می‌توانند آینده ساز باشگاه پرسپولیس باشند.

استقلال روی قهرمانی لیگ برتر زوم کرده است 

عربشاهی درباره این که چه تیم‌هایی مدعی قهرمانی در فصل جاری هستند، گفت: استقلال تیم گردن کلفتی است و امسال این تیم روی قهرمانی زوم کرده است. امیدوارم پرسپولیس بتواند قهرمانی سال‌های گذشته را ادامه بدهد. وظیفه گل محمدی خیلی سنگین است و هواداران می‌دانند تیم‌هایی همانند استقلال، تراکتور، شهر خودرو، فولاد، سپاهان مدعی قهرمانی هستند. انشاالله بتوانیم پنجمین قهرمانی را به دست آوریم و قبل از آن فینال باشگاه‌های آسیا را پیش رو داریم که امیدوارم قهرمان این مسابقات شویم و این موضوع، باعث شادی ۸۰ میلیون نفر شود.

او در پایان گفت: امیدوارم سمیعی با مدیریت خوب و با قدرت، چالش‌های تیم را برطرف کند تا پرسپولیس برای پنجمین مرتبه در لیگ برتر فوتبال قهرمان شود.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار