نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

سردار سلیمانی سیره اسلامی را در جهان تبلیغ کرد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سردار سلیمانی همچون یک مبلغ دینی، سیره اسلامی را در جهان تبلیغ کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با مسئولان عقیدتی سیاسی نیرو‌های انتظامی استان گفت: سردار سلیمانی زمانی برای گذراندن دروس طلبگی و یا مدارک دانشگاهی نداشت؛ تنها واهمه از خدا وی را به این درجه نائل کرده بود که خودش را مبلغ دینی بداند و بخواهد از حقوق مردم عراق و سوریه در برابر داعش و امریکایی‌ها دفاع کند.

امام جمعه قزوین افزود: سردار سلیمانی حتی از حقوق ایزدی‌های عراق که مسلمان نیستند، اما جزو مستضعفان محسوب می‌شوند، دفاع کرد و این اقدام به حدی موثر واقع می‌شود که یکی از جوانان ایزدی طی نامه‌ای به سردار می‌نویسد، اجازه دهید پدر بخوانمت چراکه زمانی که جان و مال و امنیت ما مورد هجمه قرار گرفته بود هیچ کس جز شما به فکر ما نبود، این عملکرد درواقع ایفای رسالت الهی را می‌رساند.

وی بیان کرد: محبوبیت سردار سلیمانی موجب شد دوست و دشمن به منزلت اکرام و اجلال سردار قیام کردند، به طوریکه حتی زاهدی وزیر امور خارجه ایران در زمان شاه که به عنوان چهره منفور بعد از شاه شناخته شده، می‌گوید این شخص قهرمان ماست. خداوند به سردار سلیمانی رافت و منزلت عنایت فرمود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: براساس دستورالعمل‌های دینی و قرآنی در حکومت اسلامی، طلبه‌ها این امتیاز را دارند که در پیشگاه خداوند مسئولیت دینی بخشی از آموزش‌ها و نظارت‌ها را برعهده بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: اگر بخواهیم به رسالت دینی، اسلامی و الهی عمل کنیم تهدید‌های زیادی از جوانب مختلف به ما خواهد شد که ممکن است حتی مورد تهمت قرار گیریم و بخواهند به آبرو، درآمد و حتی شغل ما تعرض کنند، اما قرآن می‌فرماید که در این رابطه تنها باید از خدا خشیت و واهمه داشته باشید.

وی با بیان اینکه فقط علما هستند که از خدا خشیت دارند، ابراز کرد: هرکس از خدا خشیت داشته باشد عالم محسوب می‌شود، در غیر اینصورت حتی اگر علامه دهر هم باشد عالم نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: علمای بسیاری را در علم پزشکی، مهندسین و دیگر رشته‌های علمی می‌بینیم که به خشیت الهی می‌رسند که در رشته‌های تخصصی خود وجود خدا را درک و خودشان را با خدا هماهنگ می‌کنند، لذا عالم محسوب می‌شوند ولو اینکه طلبه نباشند.

وی ادامه داد: گاهی ما افرادی را می‌بینم که تمام دروس فقه و اصول و صرف و نحو طلبگی را می‌گذرانند، اما ذره‌ای خشیت در وجودشان راه پیدا نکرده است، لذا این علم از نظر قرآنی ارزشی ندارد و این افراد عالم محسوب نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اگرچه افراد بسیاری از علما در همان رشته‌های مورد تحصیل خود موفق شدند، اما عنصر تقوای وجود برخی بزرگان را نظیر علامه مطهری و علامه طبابایی متمایز کرد که علتش وجود تقوا بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از اوقات انسان قدرت تعقلش کار می‌کند، اما اراده ندارد، چه بسا که عامل بسیاری از فساد‌ها نداشتن اراده است؛ در واقع تقوا عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.