زیستگاه‌های حیات وحش سیستان وبلوچستان با پهپاد کنترل می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: ۲ فروند پهپاد با ماموریت گشت‌زنی در مناطق حفاظت شده و زیستگاه‌های حیات وحش تحویل یگان حفاظت محیط زیست این استان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، وحید پورمردان  مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان  در مراسم تحویل پهباد‌ها به یگان حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: ۲ فروند پهباد با اهداف گشت‌زنی و دیده‌بانی در مناطق و زیستگاه‌های استان به منظور شناسایی متخلفان و سرشماری به یگان حفاظت محیط زیست اداره‌کل و یگان حفاظت محیط زیست زابل تحویل داده شد.

او افزود: پهباد‌های کوچک، ظرفیت‌های عملیاتی و اجرایی بالایی را در اختیار یگان حفاظت محیط زیست قرار داده و دسترسی به مناطق و زیستگاه‌های حساس حیات وحش را به راحتی میسر می‌کند.

شکارچیان متخلف در تالاب بین‌المللی هامون دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: شکارچیان متخلف در تالاب بین‌المللی هامون پس از گشت‌زنی‌ها و مراقبت‌های شبانه‌روزی به دام قانون افتادند.

او افزود: از شکارچیان متخلف در تالاب بین‌المللی هامون تعداد سه قبضه اسلحه شکاری و مقادیر زیادی فشنگ و تعداد چهار قطعه پرنده از نوع گونه اردک کشف شد.

وحید پورمردان ادامه داد: افراد متخلف دستگیر شده به همراه مستندات به مقام قضایی شهرستان برای پیگیری موضوع تحویل شدند.

 تالاب بین‌المللی هامون در زمان پرآبی یکی از تالاب‌های مهم دنیا و بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در سراسر فلات ایران محسوب می‌شود که با مساحتی حدودپنج هزارو ۷۰۰ کیلومتر مربع و دامنه عمق یک تا پنج متر در ناحیه کویری و بیابانی شرق کشور، در منطقه سیستان واقع شده است.

این تالاب از سه بخش به نام‌های هامون پوزک در شمال شرقی، هامون صابُری در شمال و هامون هیرمند در غرب و جنوب غربی سیستان شکل گرفته است.

بخش وسیعی از هامون پوزک و قسمت عمده هامون صابُری در خاک افغانستان و بقیه هامون‌ها در خاک ایران قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار