توسعه و آمایش مراکز درمانی در مناطق محروم

مسئول تامین درمان بسیجیان استان کرمان از اجرای طرح توسعه و آمایش مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار و محروم و همچنین ساماندهی گروه‌های جهادی درمانی در استان کرمان خبرداد.

محمد امین شمسی، مسئول تامین درمان بسیجیان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: با وجود این که ۶۰ درمانگاه به بسیجیان و عموم مردم در سراسر کشور خدمات می دهند اما تنها یک درمانگاه برای ارائه خدمات در استان کرمان فعال است.

او با اشاره به اینکه هرساله به مناسبت هفته بسیج خدمات ویژه دندان پزشکی برای بسیجیان و سایر اقشار کم بضاعت در این درمانگاه انجام می‌شد، افزود: امسال بدلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی وجلوگیری از تجمع  طی هفته بسیج، این خدمت انجام نمی‌شود.

شمسی گفت: در این روز‌های کرونایی، دستورالعمل‌های بهداشتی نیز با حساسیت بالایی در این مرکز رعایت می‌شود به گونه‌ای که در جریان بازدید کارشناس نظارت ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی در هفته‌ی گذشته، این مرکز امتیاز ۹۹ از ۱۰۰ را اخذ کرده است.

او با بیان اینکه برای ما ایمنی بیماران بسیار مهم است، افزود: هرساله در این مرکز، کمک هزینه‌ای برای زوج‌های بسیجی نابارور تا سقف ۳ میلیون تومان و برای بیماران سخت علاج و باتوجه به نوع وشدت آن بیماری، هزینه ۱ میلیون تومانی درنظر گرفته می‌شود.

شمسی گفت: این بیماران بسیجی می‌توانند با ارائه کارت بشیر که در همان مرکز درمانی ارائه می شود، از تخفیف ۵ تا ۳۰ درصدی استفاده کنند.

او بیان کرد: این مرکز فعلا در روز‌های جمعه و تعطیلات، باز نیست، اما در آینده‌ای نزدیک با راه اندازی اورژانس دندانپزشکی در روز‌های تعطیل هم به ارائه خدمت خواهد پرداخت.

مسئول تامین درمان بسیجیان استان کرمان با اشاره به اینکه درصدد توسعه و آمایش مراکز درمانی ، هستیم گفت: یکی از اهداف ما گسترش خدمات درمانی در مناطق محروم و کمتر برخوردار است و اگر در استان کرمان، شهر یا شهرستانی باشدکه نیاز به راه‌اندازی مراکز درمانی پزشکی و دندان پزشکی داشته باشند ما حاضر هستیم در صورت تامین مکان از سوی مسئولان و یا خیران، تجیهزات و نیروی پزشکی آن را تامین کرده و آن را اداره کنیم.

او تصریح کرد: رونق گرفتن این امر بستگی به اعلام آمادگی خیران و مسئولان شهرستان مربوطه دارد.

شمسی همچنین از طرح یاسر برای ساماندهی گروه‌های جهادی درمانی در مناطق کم برخوردار و محروم، خبرداد و افزود: در این طرح با امید بر همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌ها به خصوص دانشگاه علوم پزشکی سعی در پایدار کردن خدمات مقطعی درمانی که به همت گروه‌های جهادی ارائه  می شود، داریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.