بهره برداری از پروژه ۸ هزار هکتاری سازماندهی نزولات آسمانی در خوزستان

آیین بهره برداری از پروژه ۸ هزار هکتاری سازماندهی نزولات آسمانی در ماهشهر باحضور رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد.

کورش کیانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: با دستور مقام معظم رهبری و دولت برنامه ریزی‌های لازم انجام شد تا سازمان جنگل ها، موسسه تحقیقاتی جنکل و مراتع، و موسسه نصر و همکاری بسیج سازندگی کشور پروژه‌های را شروع کند.

او با اشاره به اینکه آئین بهره برداری پروژه ۸ هزار هکتاری سازماندهی نزولات آسمانی در ماهشهر باحضور رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع وابخیزداری کشور برگزار شد، بیان داشت: از مساحت ۳۵۰ هزار هکتار کانون‌های ریزگرد‌ها در استان خوزستان، تا کنون ۲۳۰ هزار هکتار در قالب پروژه‌های بیولوژیک، بیومکانیک و مدیریتی تثیبت و پایدار سازی و جلوی تخریب آن گرفته شد.

کیانی افزود: با همت و کار جهادی این موفقیت حاصل شد که امسال منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان مراقبت و نگهداری از ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار جنگلکاری‌های دستی و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار نهال کاری را انجام داد و همچنین با برنامه‌ریزی اصولی که صورت گرفت و مجموعه سازمان‌ها همکاری کردند در اعتبار بخش ریزگرد‌ها صرفه جویی شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تصریح کرد: پروژه‌های جدیدی شامل مدیریت روان آب ها، پروژه وزیر پروژه‌های متعددی، جنگل‌های دست کاشت و نهال کاری از محل صرفه‌جویی اعتبارات تخصیص داده شد به بحث ریز گرده انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.