تأکید وزیر خارجه عراق بر خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور

فؤاد حسین از دیدار با سفیر آمریکا و تأکید وی بر عقب نشینی نیرو‌های خارجی طبق جدول زمان بندی شده از کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، وزیر خارجه عراق امروز در سخنانی از توافق با طرف آمریکایی برای کاهش شمار نیرو‌های نظامی این کشور به ۲۵۰۰ سرباز همراه با مشخص کردن جدولی زمانی برای خروج نیرو‌های آمریکایی خبر داد.

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در نشستی مطبوعاتی گفت: ما در دوره گذشته، نشست‌هایی را با طرف آمریکایی برای بررسی گفتگو‌های راهبردی میان طرفین برگزار کردیم. روز گذشته پس از تماس نخست وزیر و وزیر خارجه آمریکا، توافقی بر اعلام خروج ۵۰۰ سرباز دیگر به انجام رسید و با این حساب، شمار سربازان در عراق به ۲۵۰۰ نفر می‌رسد.

او در ادامه افزود: ما نشست‌هایی را با سفیر آمریکا و سران نظامی برگزار کرده و بر ضرورت وجود جدولی زمان بندی شده به منظور خروج نیرو‌های آمریکایی تأکید کردیم.

وزیر خارجه عراق در ادامه اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی که در عراق باقی می‌مانند، غیر رزمی به شمار خواهند رفت.

او همچنین گفت: کار در آینده با طرف آمریکایی در زمینه داده‌های اطلاعاتی، مشاوره و آموزش ادامه خواهد داشت.
وزیر خارجه عراق با اشاره به انتخابات پیش روی کشورش نیز گفت: هیئت وزیران تصمیم دارد تا نامه‌ای را به شورای امنیت به منظور کسب حمایت این شورا در روند انتخاباتی ارسال کند.

فؤاد حسین در بخش دیگری از سخنان خود به حمله شب گذشته به منطقه سبز بغداد اشاره کرد و گفت: ما حملات به منطقه سبز در روز گذشته را محکوم کرده و به مبارزه با این طرف‌های تروریستی ادامه می‌دهیم.

او همچنین کفت: حمله آشکار به منطقه سبز، یورش به دولت و ملت عراق به شمار می‌رود.

رسانه‌های خبری از وقوع چندین انفجار در مرکز بغداد، پایتخت عراق و اصابت چندین موشک کاتیوشا به منطقه سبز بغداد خبر دادند.

همچنین شبکه المیادین به نقل از پلیس عراق اعلام کرد سقوط این موشک‌ها در نزدیکی منطقه سبز در بغداد رخ داده و آژیر‌های هشدار در سفارت آمریکا به صدا در آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار