الفتح: حضور نظامی آمریکا در عراق حاکمیت ملی را به چالش کشانده است

نماینده اتحاد الفتح در اظهاراتی ضمن انتقاد از حضور نظامی آمریکا در عراق، تاکید کرد که حاکمیت ملی عراق به چالش کشیده شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فاضل جابر نماینده اتحاد الفتح، روز سه شنبه تأیید کرد که عراق با توجه به حضور نظامی آمریکا فاقد حاکمیت ملی است و با این حضور هیچ کس نمی‌تواند آزادانه در مورد حاکمیت صحبت کند.

جابر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حاکمیت ملی با توجه به حضور نیرو‌های آمریکایی وجود ندارد و هیچ کس نمی‌تواند در مورد حاکمیت کشور صحبت کند».

وی افزود: «هنگامی که عراق میزبان تعدادی پایگاه نظامی و هوایی خارجی است، به طور قطع حاکمیت آن از دست رفته است و این همان چیزی است که هم اکنون در عراق وجود دارد». نماینده الفتح خاطرنشان کرد: «سفارت آمریکا که بزرگترین سفارتخانه است و تعدادی کارمند در جهان دارد از نظر رعایت هنجار‌های دیپلماتیک به خوبی عمل نمی‌کند».

جابر از دولت و نیرو‌های سیاسی خواست علاوه بر درخواست برای کاهش تعداد کارمندان سفارت آمریکا مطابق با هنجار‌های دیپلماتیک،  از حاکمیت عراق خواست تا با جدیت بیشتری خروج نظامیان آمریکایی از عراق را پیگیری کند.

پس از ترور سپهبد سلیمانی و تعدادی از همرزمان شهید ایشان، پارلمان عراق رای به خروج فوری نظامیان آمریکایی از این کشور داد. گروه های مقاومت عراق به واشنگتن هشدار دادند که اگر به حضور نظامی خود در عراق پایان ندهد، با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار