خانواده بوشهری به عنوان خیر برتر حوزه کتاب کشور انتخاب شدند

خانواده مرحوم مبصری با اهدا یک ساختمان با کاربری کتابخانه در بوشهر، به عنوان خیر برتر کشور انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  همزمان با اعلام برگزیدگان ملی در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، مرحومه پروین مبصری اهدا کننده ساختمان سه طبقه کتابخانه مبصری بوشهر به عنوان خیر برتر کشوری برگزیده و در مراسم ملی بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار به صورت ویدیو کنفرانسی از خانواده این مرحوم تجلیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در حاشیه این مراسم گفت: ساختمان کتابخانه مبصری بوشهر به ارزش ریالی پنج میلیارد تومان به صورت دائمی به کتابخانه عمومی واگذار شده است که از اهدا کننده آن تجلیل و یاد او گرامی داشته شد.

سیدعلی هاشمی افزود: این ساختمان در کوچه شهید پژنگ شهر بوشهر قرار دارد.

او، وسعت فضای کتابخانه‌ای استان بوشهر را  ۲۴ هزار متر مربع عنوان کرد در حالی که بر اساس استاندارد‌ها باید بیش از ۴۰ هزار متر باشد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر بیان کرد: جبران این کمبود علاوه بر تخصیص اعتبار از محل تملک دارایی‌ها، نیازمند حمایت خیران است.

هاشمی افزود: هرچند از محل تملک دارایی‌های استان از سوی کمیته‌های برنامه ریزی و فرمانداری‌ها برای ساخت کتابخانه اقدام می‌شود، اما با توجه به کمبود اعتبار و لزوم ایجاد کتابخانه‌، خیران می‌توانند در این اقدام مشارکت کنند.

او گفت: ۱۱ روستای بالای دو هزار و ۵۰۰ خانواری در استان بوشهر کتابخانه ندارند، باوجود اینکه مشمول قانون ایجاد کتابخانه هستند. در همین زمینه این اداره کل علاوه بر پیگیری برای اخذ مجوز و تخصیص اعتبار، خیران را نیز به ساخت کتابخانه در این روستا‌ها دعوت می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.