قرارگاه خاتم‌الانبیا در آذربایجان‌شرقی ۱۲ مگاپروژه اجرا می‌کند

 مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: این موسسه تعداد ۱۲ مگاپروژه در آذربایجان شرقی با اعتبار اولیه ۱۰ هزار میلیارد تومان اجرا می‌کند.

قرارگاه خاتم‌الانبیا در آذربایجان‌شرقی ۱۲ مگاپروژه اجرا می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، ریحانی  مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در بازدید از پروژه‌های این موسسه در تبریز گفت: تاکنون موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا تعداد ۱۲۰ پروژه را در کشور اجرا و تحویل داده است که ۳۵ درصد آن‌ها در آذربایجان شرقی قرار دارد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ پروژه توسط قرارگاه خاتم در سطح آذربایجان شرقی انجام شده یا در حال انجام است، گفت: از این تعداد ۴۲ پروژه در بخش شهرسازی، ۱۴ طرح در بخش آب و سدسازی و تعداد ۵ طرح نیز در صنعت و معدن است.

ریحانی گفت: ۷۵ درصد از این پروژه‌ها از سوی موسسه عاشورا اجرا می‌شود که ۵۲ پروژه را شامل می‌شود.

او با اشاره به اجرای طرح پارک بزرگ تبریز توسط موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: این طرح با اعتبار اولیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۶۰۰ هکتار اجرا می‌شود که شامل ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و ورزشی و دریاچه مصنوعی است.

ریحانی گفت: هم اکنون بخش طراحی این پروژه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده و بعد از تکمیل این بخش، عملیات اجرایی آن شروع می‌شود؛ اجرای این پروژه به توسعه شهر در مناطق محروم کمک می‌کند.

او گفت:پروژه‌های جانبی و الزام آور پارک بزرگ تبریز شامل ساماندهی مهرانه رود به طول ۲۵ کیلومتر و ساماندهی رودخانه آجی چای است که باید در کنار آن اجرا شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) امروز برای بازدید از آخرین وضعیت پروژه‌های شهری که قرارداد آن پیش‌تر با اعتبار ۲هزار میلیارد تومان با شهرداری تبریز منعقد شده بود به تبریز سفر کرده است.

سعید محمد در این سفر از پروژه‌هایی همچون پارک بزرگ، مرکز دفن بهداشتی پسماند و اتوبان ولایت بازدید می‌کند که این سه پروژه جزو پروژه‌های کلان مشارکتی شهرداری تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا می‌باشد.

در جریان سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، تفاهم نامه احداث دو هزار واحد مسکونی برای جابجایی دو هزار خانوار حاشیه نشین تبریز به عنوان عظیم‌ترین پروژه حاشیه نشینی در کشور، در تبریز امضا می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.