الکاظمی: به دقت اوضاع منطقه سنجار را رصد می‌کنیم

نخست وزیر عراق در اظهاراتی اعلام کرد که بغداد با دقت بالایی تحولات منطقه سنجار را تحت نظر دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق طی اظهاراتی گفت که دولت وی به دقت شرایط عمومی را در منطقه سنجار استان نینوا واقع در شمال کشور عراق رصد می‌کند. وی بر اهمیت بازگشت آوارگان به این منطقه تأکید کرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق پس از دیدار الکاظمی با هیئتی از منطقه سنجار آمده: «اشتیاق و علاقه دولت به شرایط عمومی در منطقه سنجار و یافتن راه حل برای مشکلات مردمی که از آن رنج می‌برند، نشان می‌دهد که راه حل باید داخلی باشد و استفاده از ابزار خارجی راه حل مسائل نیست».

الکاظمی به «اهمیت بازگشت همه آوارگان به سنجار» اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: «این قانون ایجاد پایه‌های یک کشور قدرتمند را تضمین می‌کند و تنوع مذهبی و قومی را پرورش می‌دهد. این موضوع در نتیجه منجر به قدرت عراق می‌شود و این یک ثروت دائمی برای عراق است».

گفتنی است، در ۹ اکتبر دولت بغداد به ریاست مصطفی الکاظمی توافق نامه‌ای با دولت اربیل برای حل مشکلات موجود در منطقه سنجار یکی از مناطق مورد اختلاف بین دو طرف، امضا کرد.

بر اساس این توافق‌نامه، حفظ امنیت در منطقه توسط نیرو‌های امنیتی فدرال با هماهنگی نیرو‌های منطقه شمال عراق انجام خواهد شد. مسئله‌ای که باعث انتقاد فراوان از الکاظمی شده، حذف نیروهای حافظ امنیت مردمی از این منطقه است. نیروهایی که بخشی از ارتش عراق هستند.

این توافق نامه همچنین پایان حضور گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» در سنجار و از بین بردن هرگونه نفوذ برای اشخاص مرتبط با آن در منطقه را مهم ارزیابی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار