آغاز پرداخت تسهیلات برای نگهداری باغ‌های چای

رئیس سازمان چای از آغاز پرداخت تسهیلات جاری برای تغذیه و نگهداری باغ‌های چای خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: پرداخت تسهیلات جاری به ازاء هر هکتار ۳ میلیون تومان از امروز (یکشنبه ۲۵ آبان ماه) توسط صندوق حمایت از توسعه چای آغاز شده است.

او افزود: این تسهیلات ارزان قیمت یک ساله با کارمزد ۴ درصد برای تغذیه و نگهداری باغ‌های چای است که از بهای برگ سبز چای این چایکاران در سال آینده کسر خواهد شد.

رئیس سازمان چای همچنین از پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای ۴ درصد با باز پرداخت ۴ ساله به چایکاران خبر داد و اظهار داشت: برای احیای باغ‌های چای هکتاری ۱۸ میلیون تومان، برای هرس کف بر ۱۲ میلیون تومان و هرس کمر بر ۸ میلیون تومان خواهد بود.

جهانساز ادامه داد: همچنین چایکاران برای مکانیزاسیون نیز برابر فاکتور ارائه شده تسهیلات ۴ درصد با بازپرداخت ۴ ساله دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه چایکاران برای دریافت این تسهیلات به ادارات چای شهرستان خویش مراجعه کنند، یادآور شد: با تکمیل پرونده تسهیلات سرمایه در گردش را بلافاصله از طریق صندوق دریافت کنند.

رئیس سازمان چای تصریح کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای با معرفی به بانک‌های توسعه تعاون و بانک مهر ایران با باز پرداخت ۴ درصد انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.