سفر رجب طیب اردوغان به قبرس شمالی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به قبرس شمالی سفر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز یکشنبه در سفری رسمی به دعوت همتای خود «ارسین تاتار» و به منظور بررسی برخی از مشائل منطقه‌ای وارد «جمهوری ترک قبرس شمالی» شد.

بر اساس گزارشها، قرار است اردوغان در سفر خود در مراسم جشن سالگرد سی و هفتمین سالگرد تأسیس جمهوری ترک قبرس شمالی شرکت کند.

همچنین قرار است اردوغان و تاتار در خصوص راه‌های تحکیم روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر کرده و در خصوص مسأله قبرس و تحولات مدیترانه شرقی گفتگو کنند.

انتظار می‌رود رئیس جمهور اردوغان در مراسم افتتاحیه یک بیمارستان مختص امور اورژانسی در ناحیه لفکوشا مشارکت داشته باشد.

پیشتر نیز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و ارسین تاتار، رئیس‌جمهور جمهوری ترک قبرس شمالی با همدیگر دیدار و سپس در ضیافت کاری بین هیئت‌های دو کشور شرکت کردند.

چاووش‌اوغلو با انتشار مطلبی در حساب توییتر خود در رابطه با این دیدار اعلام کرده بود: اقداماتی را که در دوره پیش‌رو با هم به انجام خواهیم رساند، مورد بررسی قرار دادیم. همبستگی ما در خصوص آرمان ملی خود خدشه‌ناپذیر است.

وزیر امور خارجه ترکیه جمعه شب در صدر هیئتی به منظور حضور در مراسم گرامیداشت ۱۵ نوامبر، عید جمهوریت به جمهوری ترک قبرس شمالی سفر کرده بود.

سفر مقامات ترکیه به قبرش شمالی در حالی انجام می‌شود که «نیکوس آناستاسیادس»، رئیس‌جمهور قبرس سفر اردوغان به قبرس شمالی را اقدامی تحریک آمیز خوانده بود. اردوغان چند هفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قبرس شمالی راهی این منطقه می‌شود.

موجودیت جمهوری قبرس شمالی تنها از سوی کشور ترکیه به رسمیت شناخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار