حجت‌الاسلام آزادی‌خواه:

بررسی بودجه شرکت‌های دولتی در اختیار مجلس نیست

نماینده ملایر گفت: مجلس صفر تا صد بودجه شرکت‌های دولتی را که تقریباً سه تا چهار برابر بودجه عمومی کشور است، در اختیار ندارد.

بررسی بودجه شرکت‌های دولتی در اختیار مجلس نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ آبان) در موافقت با اولویت‌دهی به بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد ۱۲ بند اصلاح ساختار بودجه کشور گفت: امروز ساختار بودجه کشور اشکالات بسیار زیادی دارد که موجب گلایه‌مندی مردم و نمایندگان شده است؛ این نظام بودجه‌ریزی دارای تعریف شفافی نیست.

او ادامه داد: مجلس بررسی بودجه کشور را از آذرماه شروع می‌کند، اما بودجه شرکت‌های دولتی که تقریباً سه تا چهار برابر بودجه عمومی کشور است، صفر تا صدش آن‌طور که باید در اختیار مجلس نیست که نقص بزرگی به شمار می‌رود.

نماینده مردم ملایر در مجلس بیان کرد: گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات نشان می‌دهد که چقدر به هم ریختگی در نظام بودجه وجود دارد و همین ۱۲ بند بسیاری از موارد را می‌تواند حل کند و با رأی موافق مجلس به اولویت این موضوع، بعداً می‌توان نظرهای اصلاحی را اعمال کرد.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام آزادی‌خواه اظهار کرد: تعریف شناسه پرداخت در این اصلاح ساختار، در پروژه‌های عمرانی و موارد دیگر از رانت جلوگیری می‌کند. همچنین بندهای دیگر باعث حذف واسطه‌گری از نظام پرداخت دستی بودجه خواهد شد و البته مجلس را مطمئن می‌کند که آیا بودجه مصوب به پروژه می‌رسد یا نه.

او با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه با همه بندهای اصلاح ساختار موافقت کرده است، گفت: فراهم کردن امکان نظارت بر خط مجلس و دیوان محاسبات، موجب کاربردی‌تر شدن نظارت و عملکرد مالی دولت می‌شود. پیش از این ارزهای ۴۲۰۰ تومانی ما به دست بسیاری نرسیده است و وقتی نظام بودجه‌ریزی ما سوء استفاده گری دارد، ما هم مقصر خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار